Personalspecialist

Hässleholms kommun / Administratörsjobb / Hässleholm
2014-02-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personalspecialist" (publicerad 2016-07-08) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Hässleholm, Perstorp, Östra Göinge, Kristianstad, Osby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hässleholms kommun i Hässleholm

Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av förändring och med ambition att utvecklas. I Hässleholms kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

Kommunledningskontoret är kommunstyrelsens organ för ledning, tillsyn och samordning. Kommunledningskontoret ansvarar för övergripande utvecklingsfrågor och gemensamma funktioner inom ekonomi, personal, kansli, IT, teknik, tillväxt och kommunikation.

Personalavdelningen med 21 medarbetare har ett helhetsansvar för kommunens personal- och lönepolitik samt är kommunens företrädare i arbetsgivarfrågor. Avdelningen arbetar med att anordna utbildningar, göra kvalificerade utredningar, utvecklingsarbete och omvärldsanalys inom personalområdet samt med administration. Personalavdelningen består i sin tur av en HR-enhet och en löneenhet.

Du kommer att ingå i HR-enheten som har uppdraget att leda och samordna kommunövergripande processer inom personalområdet. HR-enheten tillhandahåller kvalificerad specialistkompetens i form av konsultativa råd och stöd till kommunens chefer i olika frågor inom områdena arbetsrätt, arbetsmiljö, rehabilitering, konflikthantering, chefs- och ledarutveckling, rekrytering och hälsa. Vi finns i stadshuset i centrala Hässleholm med närhet till både tåg- och bussförbindelser.

Nu söker kommunledningskontoret en personalspecialist!

Publiceringsdatum
2014-02-27

Dina arbetsuppgifter
Som personalspecialist på HR-enheten arbetar du konsultativt mot organisationens chefer med övergripande personalfrågor i kommunen och ger service till kommunens olika förvaltningar. Dina arbetsuppgifter innebär till stor del konsultation i arbetsrättsliga frågor, arbete med rekrytering, förhandlingar med fackliga organisationer, avtalstolkningar och arbetsutvärderingar. I rollen ingår även lönekartläggning, samordning av löneöversyn och att vara stöd i lönesättning. Utvecklingsarbete som att ta fram rutiner och riktlinjer, hålla utbildning, driva frågor om t ex medarbetarskap, hälsofrämjande arbetsplatser och liknande projekt ingår även det i arbetsuppgifterna. Vi använder oss av personalsystemet Personec P, rekryteringssystemet Hrsupporten, rehabiliteringssystemet Adato samt av Winlas.

50 % av tjänsten innebär att vara personalspecialist åt socialförvaltningen och att vara ett konsultativt stöd till deras chefer. Socialförvaltningen med 150 medarbetare ansvarar för kommunens individ- och familjeomsorg och är organiserad i fem områden såsom barn & ungdom, ekonomiskt bistånd, familjerätt, vuxenverksamhet och administrativ verksamhet.

Kvalifikationer
Vi söker dig med högskoleutbildning inom personal- och arbetslivsområdet eller annan motsvarande högskoleutbildning, som arbetsgivaren finner likvärdig. Vi vill att du har flerårig praktisk erfarenhet av kvalificerat arbete inom personalområdet och då framförallt inom det arbetsrättsliga området. Meriterande är om du tidigare arbetat med Allmänna bestämmelser (AB) eller liknande kollektivavtal. Det är även meriterande om du arbetat i Personec P och/eller Winlas. Du måste kunna kommunicera väl i både tal och skrift samt vara van att hålla presentationer. Vi förutsätter att du har god datorvana och kännedom om Officepaketet.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är van att arbeta självständigt men samtidigt kan samarbeta och har lätt för att skapa förtroende samt goda relationer. Vi vill att du har ett konsultativt förhållningssätt, är tydlig och har god pedagogisk förmåga. För att klara rollen behöver du kunna arbeta strukturerat med helhetssyn och under vissa perioder klara att arbeta under tidspress och högt tempo.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast enligt överenskommelse. Placering är centralt i Hässleholm med direkt närhet till både tåg- och bussförbindelser.

Har du frågor kring tjänsten kontakta gärna HR-enhetens enhetschef Folke Lindgren på tfn 0451-26 81 74 eller socialchef Bodil Sundlöf på tfn 0451-26 70 90.

Sista ansökningsdag är: 2014-03-23

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev.

Arbetstider och omfattning
Heltid Tills vidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-03-23
Ange följande referens när du ansöker: Klk 4-2014
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Enhetschef Folke Lindgren 0451-26 81 74
Förvaltningschef Bodil Sundlöf 0709717090

Företag
Hässleholms kommun

Adress
Hässleholms kommun
Stadshuset,
28180 Hässleholm

Jobbnummer
1793369

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hässleholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hässleholms kommun: