Personaladministratör till variationsrik roll på myndighet

Perido AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Göteborg, Mölndal, Härryda, Kungsbacka, Ale eller i hela Sverige

Perido är på jakt efter en pålitlig personaladministratör till en samhällsviktig myndighet. Här erbjuds du intressanta och utvecklande arbetsuppgifter som är viktiga för medborgare och företag. Myndigheten har verksamheter runt om i landet, men just den här tjänsten är placerad i centrala Göteborg.

Som personaladministratör blir dina huvudsakliga uppgifter att avlasta chefer inom området rekrytering då du med utgångspunkt i verksamhetens behov genomför hela rekryteringsprocessen. Du kommer således att hantera dialogen med beställaren, sköta kravställning, utvärdera CV:n samt övriga arbetsuppgifter som ingår i processen. Myndigheten arbetar utefter noggrant utformade rutiner och ett gemensamt arbetssätt med utgångspunkt i kompetensbaserad rekryteringsmetodik.

I rollen som personaladministratör får du användning för din kommunikativa sida då du kommer att ha många olika och varierande kontakter. Detta bidrar till en variationsrik och utvecklande miljö där det krävs att du snabbt kan tillgodogöra dig ny information. Vi tror att du som söker har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och känner dig bekväm med att utföra alla delar av rekryteringsprocessen. Är du dessutom en strukturerad och social person med en positiv attityd är det dig som vi letar efter!

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2018-01-16

Kravprofil för detta jobb
• Avslutad högskoleutbildning inom PA-programmet eller motsvarande
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Goda kunskaper av rekryteringssystem och personaladministrativa system
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift

Meriterande

• Erfarenhet av rekrytering i Offentlig Sektor
• Erfarenhet av genomförande och utvärdering av arbetspsykologiska tester

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2018-06-30. Tillträde omgående.

Så ansöker du
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

På en samhällsviktig myndighet i Göteborg sitter ett gäng kollegor och väntar på sin nya medarbetare. Är du en social och strukturerad person som har erfarenhet av rekryteringsarbete? Då är det dig som vi letar efter!

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter - något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 90 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 16360LF i ämnesraden.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-15
Ange följande referens när du ansöker: 16360LF
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Perido AB

Adress
Perido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Kontorsadress
Katarinav 15, 8 tr

Jobbnummer
3906416

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: