Personaladministratör till omfattande offentlig myndighet

Perido AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Göteborg, Mölndal, Härryda, Kungsbacka, Ale eller i hela Sverige

Är du en social person och har erfarenhet av arbete med HR inom statlig verksamhet? Vill du arbeta brett med alltifrån rekrytering till att förbättra arbetsmiljön och utforma planer för likabehandling? Då är detta tjänsten för dig!BeskrivningPerido söker en personaladministratör till HR-enheten hos vår kund, en offentlig verksamhet. Myndigheten har ansvar över alltifrån kommunernas kontrollverksamhet till att utöva tillsyn över länets djurhälsopersonal. Tjänsten är stationerad i centrala Göteborg, med goda transportmöjligheter. I rollen som personaladministratör är du en del av HR-enheten, vars syfte är att förse myndigheten med god kompetensförsörjning och arbete med strategi som gynnar effektivitet och långsiktig hållbarhet hos verksamheten. Detta sker genom att utveckla formerna för att attrahera och rekrytera kandidater samtidigt som du arbetar för att behålla och motivera befintlig personal. Vidare stödjer du dina chefer med löpande personaladministration genom hela rekryteringsprocesserna, inklusive diarieföring. Enheten arbetar även med ledar- och medarbetarskap, arbetsrättsliga frågor, arbetsmiljö och likabehandling inom myndigheten.För att trivas i rollen ser vi att du har lätt för att bygga relationer med människor samt att du har en god kommunikationsförmåga. Det är även fördelaktigt om du utan större svårigheter kan sätta dig in i nya datasystem och arbetsrutiner. Är du trygg i dig själv, engagerad i det du gör och tar dig an nya uppgifter med nyfikenhet är detta en tjänst som kommer att passa dig perfekt!Varmt välkommen med din ansökan redan idag!KravprofilHögskoleutbildning inom exempelvis personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör.Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.Kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, Primula m.fl.).God kännedom om lagar och förordningar på området.MeriterandeErfarenhet av att ha arbetat som personaladministratör inom statlig verksamhet.Erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering.Omfattning och tillträdeHeltid, konsultuppdrag i sex månader. Tillträde 2019-08-12.AnsökanAnsökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. PeridoPerido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter - något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 48 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 31039 i ämnesraden. KontaktFrågor: fraga@perido.seHemsida: www.perido.se

Publiceringsdatum
2019-05-31

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-30
Ange följande referens när du ansöker: 31039
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Perido AB

Jobbnummer
4815466

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: