Pass -och multihandläggare till LPO Västra Mälardalen med placer
Polismyndigheten i Köping / Receptionistjobb / Köping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Köping,
Kungsör,
Arboga,
Hallstahammar,
Surahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Köping i Köping Är du redo för en större uppgift? Har du erfarenhet av att möta människor och arbeta serviceinriktat? Vi söker nu medarbetare till vårt team på passexpeditionen i Köping perioden mars till augusti. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Polismyndigheten består av drygt 31 000 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli. Polisregion Mitt är organiserad i tre polisområden (Uppsala, Västmanland och Gävleborg), en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en underrättelsesektion och ett regionkansli. Vidare omfattar polisområde Västmanland tre lokalpolisområden (Västerås, Västra Mälardalen och Norra Västmanland).
Lokalpolisområde Västra Mälardalen har upptagningsområde i kommunerna Köping, Arboga, Kungsör och Hallstahammar. Verksamheten består av ingripande-, brottsförebyggande och utredningsverksamhet samt verksamhet inom Stöd/Service.
Vi söker nu passhandläggare till passexpeditionerna i Köping under perioden 23 mars till och med 30 augusti 2020. En förutsättning för att du ska erbjudas anställning är att du går en två veckors passutbildning med godkänt resultat.
Publiceringsdatum2019-12-27ArbetsuppgifterHar du erfarenhet av att möta människor och arbeta serviceinriktat? Vill du ha en viktig samhällsfunktion där du är polisens ansikte utåt genom att arbeta i våra receptioner? Då vill vi att du söker till oss.
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Arbetet som administratör vid Stöd/Service i lokalpolisområde Västra Mälardalen innebär att ge intern och extern service. Bland annat ingår receptionstjänst som består av anmälningsupptagning, upplysningar till medborgare, hittegods-hantering, mottagande av tillståndsansökningar, förhörsutskrifter m.m. Stöd/Service ansvarar också för handläggning av resehandlingar vilket innefattar nationella id-kort, pass, samt arbete med delgivningar.
Utöver detta ansvarar Stöd/Service även för den interna servicen som består av hantering av inkommande ärenden och anmälningsupptagning samt annat internt administrativt arbete.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• Gymnasieexamen med godkända slutbetyg
• Erfarenhet av arbete inom kundservice med personlig kundkontakt
• Mycket god datavana, särskilt Officepaketet
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i såväl svenska som engelska
• Körkortsbehörighet B
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Tidigare erfarenhet av arbete inom verksamhet som berör handläggning av
resehandlingar
• Arbetslivserfarenhet av handläggning inom offentlig sektor
• Behärskar ett utomnordiskt språk utöver engelska
• Erfarenhet av arbete med ärendeadministration
• Utbildning och behörighet i datasystemet RES
PERSONLIGA EGENSKAPER
Dina personliga egenskaper har stor betydelse för vår organisations framgång. Vi söker dig som är serviceinriktad, förtroendeingivande och som trivs med ett arbete där du möter många olika människor. Som person är du lugn, inlyssnande och fullföljer dina åtaganden. Du är också noggrann och strukturerad samt förstår vikten av att arbeta metodiskt och rättsäkert. Vidare är du en god kommunikatör och kan samarbeta utifrån ett prestigelöst förhållningssätt.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
För att du skall kunna vara aktuell för anställning måste du kunna börja arbeta den 23/3-2020.
Anställningen börjar med en två veckor lång betald utbildning som avslutas med en examination där du måste uppnå godkänt resultat. Därefter påbörjas din visstidsanställning som sträcker sig fram tom. 30/8-2020.
Det kan också komma bli aktuellt att påbörja anställning för enbart sommarperioden (juni-augusti).
KONTAKTPERSONER
Carina Callin, Chef Stöd/Service 1, Tel 010- 56 75 898 alt e-post
carina.callin@polisen.seKatarina Herweg, HR Konsult, Tel 010- 56 75 625 alt e-post
katarina.herweg@polisen.seLinnéa Hjelm, ST, Tel 010-567 5495
Polisförbundet, Seko och SACO nås via växeln114 14
ÖVRIG INFORMATION
Anställningsform: Visstidsanställning
Arbetsort: Köping
Arbetstid: Veckoplanerad
Tillträde: 2020-03-23 (eventuellt juni)
Funktion: Administratör, Stöd/Service 1, Region Mitt
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under
https://polisen.se/krigsplacering och
https://polisen.se/sakerhetsprovningVälkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 14 januari 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på
https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.
Varmt välkommen med din ansökan!
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressPolismyndigheten i Köping
Ringvägen 88, Köping
73150 KÖPING
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Ringvägen 88, Köping (
visa karta)
731 50 KÖPING
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Polismyndigheten i Köping
Jobbnummer 5020237
Observera att sista ansökningsdag har passerat.