Överförmyndarnämnden söker handläggare till registraturen

Stockholms Stad:Kanslienheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad:Kanslienheten i Stockholm

En annons från Stockholms stad.

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Överförmyndarnämnden har tillsyn över förmyndares, gode mäns och förvaltares förvaltning av omyndiga barns och huvudmäns egendom m.m. Verksamheten styrs huvudsakligen av reglerna i föräldrabalken, förmynderskapsförordningen och förvaltningslagen. Överförmyndarnämnden står under tillsyn av Länsstyrelsen. Förvaltningen har för närvarande 23 anställda tjänstemän.

Stockholms överförmyndarnämnd arbetar intensivt med att strategiskt utveckla sin verksamhet och har behov av att anställa handläggare som har arbetat med registratur- och arkivfrågor. Tjänsten är ett spännande uppdrag där rätt person får vara med och utveckla rutiner och arbetssätt för registratur och arkiv.

1 plats(er).På överförmyndarnämndens registratur arbetar idag fyra personer som hanterar alla inkommande ärenden till förvaltningen. Nu när en av våra medarbetare går i pension efter många år i verksamheten söker vi dig som vill bli vår nya kollega.

Som handläggare arbetar du med att:

• Registrera och expediera ärenden samt komplettera dessa där så behövs
• Handlägga enklare tillståndsärenden
• Ordna, sortera & vårda arkivhandlingar
• I övrigt utföra arbetsuppgifter som förekommer inom arkivet och registraturen

• Högskoleexamen eller av arbetsgivaren likvärdig arbetslivserfarenhet inom relevant område
• Erfarenhet av offentlig verksamhet och styrande lagrum
• Goda kunskaper av ärendehanteringssystem
• Det är meriterande om du har erfarenhet av registratur- och arkivfrågor

Vi söker dig som vill vara med och utveckla registratur och arkiv hos överförmyndarförvaltningen.
God datavana är ett måste, vi ser därför att du har arbetat med diarieföring och dokument- och ärendehanteringssystem samt tillhörande arkivfrågor.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper där dina ledord är service, ansvarstagande och noggrannhet samt att du har förmåga att se frågeställningar i ett helhetsperspektiv. Då det under vissa perioder kan vara ett högt tempo värdesätter vi lösningsfokus och förmågan att självständigt kunna prioritera och genomföra arbetsuppgifter. Du tycker om att jobba mot uppsatta mål och ser uppföljning som en självklarhet i det dagliga arbetet. Du ska vara effektiv och samtidigt noggrann.

Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tillsvidare.
Arbetstid: Dagtid.
Vi tillämpar provanställning sex månader.

För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Förvaltningschef Kennet Öhlund,08-508 29 881

Lisa Kringsberg, Teamledare, 08-50829725
Camilla Westergren, HR-konsult, 08-50811721, camilla.westergren@stockholm.se
Madeleine Kulin, Saco, 08-508 29 714 (facklig)
Hans Lind, Vision, 08-50829903 (facklig)

Publiceringsdatum
2015-02-13

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-08
Ansökan skickas till:
Kanslienheten
Ange följande referens när du ansöker: A30957
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kennet Öhlund

Företag
Stockholms Stad:Kanslienheten

Adress
Stockholms Stad:Kanslienheten
Hantverkargatan 3 I
11220 Stockholm

Kontorsadress

Jobbnummer
2167189

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad:Kanslienheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad:Kanslienheten: