Överförmyndarnämnden söker handläggare till registraturen
Stockholms Stad:Kanslienheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad:Kanslienheten i Stockholm En annons från Stockholms stad.
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Överförmyndarnämnden har tillsyn över förmyndares, gode mäns och förvaltares förvaltning av omyndiga barns och huvudmäns egendom m.m. Verksamheten styrs huvudsakligen av reglerna i föräldrabalken, förmynderskapsförordningen och förvaltningslagen. Överförmyndarnämnden står under tillsyn av Länsstyrelsen. Förvaltningen har för närvarande 23 anställda tjänstemän.
Stockholms överförmyndarnämnd arbetar intensivt med att strategiskt utveckla sin verksamhet och har behov av att anställa handläggare som har arbetat med registratur- och arkivfrågor. Tjänsten är ett spännande uppdrag där rätt person får vara med och utveckla rutiner och arbetssätt för registratur och arkiv.
1 plats(er).På överförmyndarnämndens registratur arbetar idag fyra personer som hanterar alla inkommande ärenden till förvaltningen. Nu när en av våra medarbetare går i pension efter många år i verksamheten söker vi dig som vill bli vår nya kollega.
Som handläggare arbetar du med att:
• Registrera och expediera ärenden samt komplettera dessa där så behövs
• Handlägga enklare tillståndsärenden
• Ordna, sortera & vårda arkivhandlingar
• I övrigt utföra arbetsuppgifter som förekommer inom arkivet och registraturen
• Högskoleexamen eller av arbetsgivaren likvärdig arbetslivserfarenhet inom relevant område
• Erfarenhet av offentlig verksamhet och styrande lagrum
• Goda kunskaper av ärendehanteringssystem
• Det är meriterande om du har erfarenhet av registratur- och arkivfrågor
Vi söker dig som vill vara med och utveckla registratur och arkiv hos överförmyndarförvaltningen.
God datavana är ett måste, vi ser därför att du har arbetat med diarieföring och dokument- och ärendehanteringssystem samt tillhörande arkivfrågor.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper där dina ledord är service, ansvarstagande och noggrannhet samt att du har förmåga att se frågeställningar i ett helhetsperspektiv. Då det under vissa perioder kan vara ett högt tempo värdesätter vi lösningsfokus och förmågan att självständigt kunna prioritera och genomföra arbetsuppgifter. Du tycker om att jobba mot uppsatta mål och ser uppföljning som en självklarhet i det dagliga arbetet. Du ska vara effektiv och samtidigt noggrann.
Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tillsvidare.
Arbetstid: Dagtid.
Vi tillämpar provanställning sex månader.
För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Förvaltningschef Kennet Öhlund,08-508 29 881
Lisa Kringsberg, Teamledare, 08-50829725
Camilla Westergren, HR-konsult, 08-50811721,
camilla.westergren@stockholm.seMadeleine Kulin, Saco, 08-508 29 714 (facklig)
Hans Lind, Vision, 08-50829903 (facklig)
Publiceringsdatum2015-02-13Arbetstider och omfattningHeltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-08
Ansökan skickas till:
Kanslienheten
Ange följande referens när du ansöker: A30957
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKennet Öhlund
FöretagStockholms Stad:Kanslienheten
AdressStockholms Stad:Kanslienheten
Hantverkargatan 3 I
11220 Stockholm
Kontorsadress Jobbnummer 2167189
Observera att sista ansökningsdag har passerat.