Ordermottagare till internationellt företag

MultiMind Bemanning AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos MultiMind Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena kundservice, ekonomi, marknadsföring, HR och IT.

Är du intresserad av en utvecklande roll inom ordermottagning och administration? För kunds räkning söker MultiMind en erfaren ordermottagare till företagets nordiska huvudkontor i Stockholm.



Om kunden: Vår kund är verksam inom vitvarubranschen och världsledande på marknaden. Företaget har över 70 000 medarbetare samt tillverkning och teknikutvecklingscentra i 13 olika länder runt om i världen.



Arbetsuppgifter: Som ordermottagare/administratör arbetar du med att ta emot och administrera ordrar från företagets återförsäljare, via telefon, fax och e-post.

I denna roll kommer du även att hantera avvikelser såsom prisjusteringar och tillfälliga kampanjer samt sköta all administration kring leveranser. Du hanterar Built to Delivery processer, vilket innebär dels orderläggning men även kontakt direkt med supply chain i fabriker runt om i europa för att säkerställa leverans. Arbetet innehåller många utåtriktade kontakter, både internt och externt. Du kommer dessutom att ha kontakt med företagets olika servicecenter gällende administrativa arbetsuppgifter som krediteringar, fakturor och reservdelshantering.

ta emot och administrera ordrar
hantera prisavvikelser och tillfälliga kampanjer
kontakt med företagets servicecenters
skriva rapporter
övrig administration


Din bakgrund: Vi söker dig som har erfarenhet av orderläggning samt någon erfarenhet inom logistik sedan tidigare. Du har god telefonvana samt besitter åtminstone gymnasiekompetens. Du har även flytande kunskaper i engelska.

Utöver detta har du goda kunskaper i MS Officepaketet särskilt Excel samt SAP.

Som person är du noggrann och flexibel. Du har en positiv attityd och inspireras av utmaningar. Vi värdesätter även att du är kvalitetsmedveten, kundorienterad och utåtriktad. Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete i internationell miljö.



Låter rollen intressant? Då urvalsarbetet sker kontinuerligt rekommenderar vi dig att skicka din ansökan redan idag! Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.



Som anställd hos MultiMind får du: Kollektivavtalsenliga anställningsvillkor gällande lön, semester, pension, sjukfrånvaro, övertid, OB-tillägg.
En dedikerad konsultchef som kontinuerligt stämmer av din arbetssituation och finns tillgänglig för frågor kring din anställning.
Möjligheten att testa olika typer av uppdrag hos spännande företag samt bygga ut ditt CV. Troligtvis i ett internationellt bolag.
Delta på roliga fester och events.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid

Publiceringsdatum
2017-04-20

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Raheleh Rouhani +46 8 21 67 45
Tanja Marie Løvefod +46 8 21 67 42 , +46 (0)708 15 27 99

Företag
MultiMind Bemanning AB

Adress
MultiMind Bemanning AB
Kungsgatan 66
11122 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 66

Jobbnummer
3448911

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från MultiMind Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos MultiMind Bemanning AB: