Orderkoordinator med teknikerfarenhet till Upplands Väsby!

Placera Personal AB / Kontorsjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Vallentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Vallentuna eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Företaget
Vår kund är ett välkänt, internationellt företag med inriktning mot vitvaror och innovativ teknik. Företaget finns i närmare 200 länder och har ca 5000 medarbetare i Sverige. Till deras kontor i Upplands Väsby söker de nu en teknisk orderkoordinator med start omgående.

Tjänsten
I rollen som orderkoordinator kommer du bland annat supporta och hjälpa kunderna på telefon med exempelvis reservdelar, utbytesmöjligheter och frågor. Du ansvarar för hela processen och har direktkotakt med kunden i bytet av delar, inför leveransen och följer upp så att allting gått som förväntat i processen. Vår kund arbetar i affärssystemet SAP och du kommer hantera samtliga ärenden där. Som orderkoordinator kommer du arbeta både mot den internationella och nationella marknaden och därför är flytande engelskkunskaper ett krav. För denna roll blir du anställd som konsult via Placera Personal. Tjänsten är på heltid med start omgående t.om årsskiftet, med goda möjligheter till förlängning.

Publiceringsdatum
2016-11-01

Dina arbetsuppgifter
Några av de arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är följande

• Hantering av reservdelar i form av reklamationer och beställning av delar
• Ta fram offerter
• Bevaka och följa upp leveranser
• Registrering av beställningar och ordrar i SAP
• Löpande administrativt arbete
• Hantering av fakturor


Kvalifikationer
• Du har en avslutat gymnasieutbildning, gärna med teknisk inriktning
• Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Du har ett tekniskt intresse och förståelse
• Du har erfarenhet av affärssystemet SAP
• Du talar och skriver engelska flytande, då det krävs i tjänsten.

Personlighet
För denna tjänst söker vi dig som är driven, initiativrik och strukturerad. Du innehar en mycket god kommunikativ förmåga och trivs bra i en roll där du har många olika kontaktytor och får hjälpa kunder med olika problem.

Intresse för tjänsten?
Är du intresserad av tjänsten? Sök den redan i dag då urval och intervjuer sker löpande. Välkommen in med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Start: omgående t.om 2016-12-31. Med mycket goda möjlighet till förlängning. Heltid, 40h/v Du blir anställd som konsult via Placera Personal.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lovisa Torbacke 08-586 22720

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Kontorsadress
Kista Science Tower

Jobbnummer
3128884

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: