Order- och fakturaadministratör med intresse för teknik
Manpower Huvudkontor / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Manpower Huvudkontor i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Lerum,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Kanske är det via oss som du hittar ditt drömjobb? Välkommen att registrera ditt CV och söka någon av våra tjänster.
Vår kund arbetar inom en spännande bransch med stora motorer till båtar, tåg och andra maskiner. Det är ett välkänt internationellt företag som har flera kontor runt om i Göteborg.
Inom området eftermarknad (service, reservdelar och ombyggnader) jobbar orderhandläggaren med både offerter, inköp, orderbevakning och leveranser.
Publiceringsdatum2015-11-06Dina arbetsuppgifterFör uppdrag hos vår kund söker vi nu en offert- och orderhandläggare. Arbetet innebär att utifrån kunds önskemål och krav ta fram offerter och tekniska lösningar. Vid affär bereder du sedan orderunderlag utifrån offert och försäljningsunderlag. Du arbetar också med orderläggning och telefonuppföljning/kundsupport. Arbetet innebär mycket kontakter internt med ansvariga servicetekniker och andra berörda avdelningar. Du arbetar med att lägga in order i systemet, har hand om olika typer av dokument, transport, transportplanering och leveransbevakning
Fokus kommer också att läggas vid fakturering samt hantering av kundfakturor.
I de flesta fall har du telefon- och mailkontakt med slutkunden och kundfokus är en viktig del i din roll. Problemlösning är en del av din vardag.
Vem är du?
Ett krav är att du har erfarenhet från Customer Service. För att trivas i tjänsten är det viktigt att du tycker om tempo, varierande uppgifter och att ta ansvar.
Du har vana av att hantera flera uppgifter samtidigt och är duktig på att prioritera och strukturera ditt arbete.
Engelska i tal och skrift är ett krav och meriterande är ytterligare språkkunskaper.
Kunskap i SAP:s order del är mycket meriterande
Erfarenhet inom logistik är meriterande
Du har tidigare skapat offerter, lagt orders och fakturerat.
Då tjänsten innebär mycket kontakter är det en självklarhet att din servicegrad är hög och att du är positiv och social som person. Vidare ser vi gärna att du är driven, stresstålig och prestigelös samt fort tar till dig ny information och förändrade förutsättningar i arbetet.
Vad kan vi erbjuda dig?
Ett tidsbegränsad anställning med god möjlighet till förlängning eller övergång till kunden.
Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Genom varierande uppdrag kan du bygga upp ett stort kontaktnät och få mycket erfarenhet på kort tid.
Kontaktperson för detta jobbÄr du personen vi söker är du välkommen att söka tjänsten via länken nedan. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. I mån av tid kan frågor besvaras via mail
maria.hempel@manpower.seVälkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Hempel
FöretagManpower Huvudkontor
AdressManpower Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2516576
Observera att sista ansökningsdag har passerat.