Order-/IT-administratör till internationell koncern
Centric Professionals AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Centric Professionals AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Är du en fena på administration och brinner för kundservice? Vi söker en order-/IT-administratör för ett uppdrag på en internationell koncern inom avfalls- och råvarubranschen. En rolig roll och spännande möjlighet på ett intressant bolag där du kommer att få ha många olika kontaktytor i din vardag.
Din arbetsplats är förlagd till Göteborg och uppdraget startar så snart vi funnit rätt person.
Som konsult på Centric så får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.
Publiceringsdatum2020-10-20Dina arbetsuppgifterDu kommer att tillhöra IT-avdelningens service desk och rapporterar till Service Desk Manager. I huvudsak kommer du att arbeta med service request. service desken är SPOC (Single Point of Contact). I din roll som order-/IT-administratör har du ansvar för att eskalera och prioritera inkomna service request inom din gruppering. Som en del av service desken kommer du att hantera order så som konto- och behörighetsbeställningar samt hårdvarubeställningar enligt standardutbud.
Ditt huvudansvar är att säkerställa hanteringen av inkommande service requests enligt IT-avdelningens rutiner och processer. Du har i din roll befogenheter att agera, eskalera och prioritera samt rådgiva inom ramarna för koncernens policys och processer inom IT. Du ansvarar även för att skapa och underhålla knowledge base-beskrivningar för din roll.
Målen är ökad kundnöjdhet, ökad lösningsfrekvens upp till 90 % och att alltid ge kunden en hållbar och dokumenterad beställning på inkomna service requests.
Du kommer att arbeta enligt schema; vardagar mellan 07:00-16:00 alt 08:00-17:00, växelvis/vecka.
Din profil och kvalifikationen
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av behörighetshantering i Active Directory och i Infra Manager om möjligt. Du har tidigare erfarenhet av en administrativ roll så som orderhandläggning/hantering, samt behörighetshantering samt hårdvarubeställningar med kringutrustning och allmän kundsupport.
Rollen kräver en god förmåga att förstå kundens problem samt att översätta till en fullgod beställning, ett gott ordningssinne samt en förmåga och hårdvarukännedom inom datorer, skärmar, skrivare och mobil/Ipad. Du har tidigare erfarenhet av teambaserat arbete och uppskattar att samarbeta med andra.
Meriterande är om du har en utbildning inom administration eller motsvarande. Har du en branscherfarenhet samt erfarenhet av internationell support är även det ett stort plus för rollen. Meriterande är även erfarenhet av projektsamordning och annan IT-samordning.
Som person är du serviceinriktad, har en god samarbetsförmåga, är ansvarstagande och har en förmåga att tänka logiskt. Dina tidigare yrkeserfarenheter har gjort dig självgående, serviceinriktad och strukturerad. Du är en kreativ person som bidrar med en positiv inställning. Rollen kräver en uthållighet och en flexibilitet. Du får gärna vara målinriktad och bidra med en analytisk förmåga.
Du har en vilja att snabbt lära dig och utvecklas inom ramen för rollen som order-/IT-administratör, vilket gör att du kommer att hålla en hög kvalitet i det du tar dig för och snabbt skaffar sig en helhetsbild över orderhanteringens ansvarsområden. Vill du på sikt utvecklas inom grupperingen Service Desk så finns det möjlighet.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Varmt välkommen med din ansökan. Vi går igenom ansökningar löpande.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, även om de har några år på nacken. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna.
Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste IT-företag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
På Centric är din utveckling i centrum och nu påbörjar vi den resan redan på första intervjun. Alla som jobbar med IT vet att det är superviktigt att hålla sig uppdaterad. Att dessutom vara certifierad är ett värdefullt kvitto på din kompetens som du har nytta av oavsett arbetsgivare och uppdrag. För att visa att vi på Centric förstått hur viktigt detta är, får du nu redan på första intervjun skriva ett valfritt MOS (Microsoft Office Specialist) eller MTA (Microsoft Technology Associate) certifikat till ett värde av 1200 kr. Blir det aktuellt med flera intervjuer får du självklart skriva fler cert. Fattar vi sedan tycke för varandra och du blir anställd - ja, då får du möjlighet att skriva ännu fler cert. På Centric tror vi på kompetensutveckling och bjuder gärna på certifieringar.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med över 380 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in vår personal eller låta oss göra hela jobbet. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Alexandra Fahlström på 0734-159388 eller
alexandra.fahlstrom@centric.eu.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varaktighet, arbetstid
Arbetstiden är 40 timmar per vecka -
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-01-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagCentric Professionals AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1603188112332".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Centric Professionals AB (org.nr 556718-3693),
http://www.centric.eu Jobbnummer 5407516
Observera att sista ansökningsdag har passerat.