Operativt ansvarig eftermarknad/reklamationer

Astro Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Skara
2025-08-01


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Skara, Götene, Lidköping, Falköping, Skövde eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Astro Sweden AB i Skara

Astro Swedens vision är att möjliggöra bättre naturupplevelser för fler människor. Detta gör vi genom att erbjuda den senaste och rätta utrustningen till våra kunder.
Vi hjälper våra kunder att förverkliga det stora eller lilla äventyret. Genom rätt kompetens och specialistkunskaper hos våra medarbetare inspirerar vi inför nästa äventyr, utflykt, jakt eller naturupplevelse.
Vi har nyligen flyttat in i Skandinaviens största äventyrsbutik i Skara. Det innebär att vi kan erbjuda en unik möjlighet att få arbeta i en inspirerande miljö och nybyggda lokaler.
Vi söker nu en medarbetare till vår avdelning för eftermarknad och reklamationer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Rollen innebär att utveckla och förbättra processer och rutiner för hanteringen av reklamationsflödet. Med hög servicekänsla hanterar du reklamationer som till exempel att felsöka optik och andra produkter som kommer till vår eftermarknadsavdelning. Du kommer ha mycket kundkontakt, såväl fysiskt i butik samt via telefon och mejl.
Vid behov ingår det även andra arbetsuppgifter inom lager och logistik, samt arbete i butiken. Du kommer jobba i nära samarbete med ett härligt logistikteam på fem personer, och ha daglig kontakt med inköpare och produktspecialister.

Kvalifikationer
För att trivas hos oss på Astro behöver du vara en driven person som ser till helheten för att ge våra kunder bästa möjliga upplevelse.
Du har en positiv och prestigelös inställning och bemöter såväl kunder som kollegor med respekt och hjälpsamhet.
I rollen som operativt ansvarig inom reklamationer/eftermarknad behöver du vara tekniskt kunnig och tycka om att felsöka teknik. Du behöver ha grundläggande förståelse för optik, eller ett starkt intresse och förutsättningar att lära dig.
Du har utbildning på lägst gymnasienivå, och vi ser gärna att du har ett par års erfarenhet av arbete med administration och/eller kundservice. Har du arbetat med reklamationer är det ett plus. Du ska ha erfarenhet av att jobba med att strukturera upp processer, rutiner och arbetsflöden från liknande arbete.
Som person är du noggrann, lugn, tålmodig och har en naturlig känsla för kundbemötande och service. Du tycker om problemlösning och motiveras av att hjälpa kunder att få en positiv köpupplevelse.
Eftersom vi arbetar i olika datasystem och har en stor del kommunikation digitalt så behöver du ha god datavana och kunna hantera att jobba i olika datasystem.
Vi har kunder i ett flertal olika länder och därför behöver du kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska och vi ser det som meriterande att du kan fler språk.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Arbetstiden är butikstider, inklusive arbete varannan lördag enligt schema.
Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-08-24
E-post: jobb@astrosweden.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Eftermarknad".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Astro Sweden AB (org.nr 556763-6476)
Björkelundsgatan 1 (visa karta)
532 40  SKARA

Kontakt
HR-Specialist
My Svensson
my.svensson@astrosweden.se
0761-298425

Jobbnummer
9442563

Prenumerera på jobb från Astro Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Astro Sweden AB: