Operativ inköpare till Trollhättan

Experis Finance Huvudkontor / Inköpar- och marknadsjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Trollhättan, Uddevalla, Stenungsund, Färgelanda, Vara eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Vi söker en operativ inköpare till Trollhättan. Tjänsten är ett konsultuppdrag och du blir anställd på Experis AB.

Publiceringsdatum
2014-06-26

Dina arbetsuppgifter
Uppdraget innebär operativt ansvar för att anskaffa detaljer från externa leverantörer till interna kunder som mestadels finns i egen verkstad. Uppdraget innebär också support för strategiskt inköp.

Du ansvarar för beställningar och leveranser från ett antal definierade leverantörer enligt de avtal som strategiska inköparen arbetat fram. Det är viktigt att följa kundernas behov och att arbeta fokuserat för att leveranserna ska komma i rätt tid.

Dina arbetsuppgifter
• Hantering av inköpsbeställningar och fakturor
• Leveransbevakning
• Driva och leda leverantörsmöten
• Leverantörsutveckling
• Materialplanering
• Kommunikation och återföring till kunder och leverantörer
• Processutveckling

I uppdraget ingår också att vara en support till strategiska inköpare med att:
• stötta med upphandlingar av nya komponenter och upphandlingar av fixturer avsedda för Trollhättans produktion
• Förbereda förfrågningar, skicka ut, förhandla samt göra slutlig leverantörsval beaktat definierade strategier
• Välja leverantörer inom befintlig köpområdes strategi som utvecklats av Strategiskt Inköp

Vem är du?
Vi söker dig som har:
• har en utbildning inom inköp- eller logistikområdet (t.ex. ekonomi, industriell ekonomi).
• har kommersiell erfarenhet och har arbetat med offertförfrågningar tidigare, gärna i kombination med operativt inköpsarbete
• har arbetat med inköpsarbete. Det är meriterade att ha goda kunskaper i SAP/R3 särskilt i att arbeta med material & logistik.
• har förhandlingsförmåga och erfarenhet av att förhandla.
• är utåtriktad med ett positivt förhållningssätt, drivande och har god samarbetsförmåga både externt och internt.
• är medveten om vikten att leveranser sker i tid och med rätt kvalitet.
• tål stress och högt ställda krav på flexibilitet, arbetsbelastningen kan periodvis vara hög.
• tar tag i avvikelser så snart de uppstår och hanterar problem på ett strukturerat sätt. Tycker att förbättringsarbete självklart tillhör det dagliga arbetet.
• har hög administrativt förmåga
• har god kunskap i engelska i såväl tal som skrift.

Kontaktperson för detta jobb
Urval sker löpande. Kontaktperson är konsultchef Jens Lindroth, jens.lindroth@se.experis.com .

Arbetstider och omfattning
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-08-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jens Lindroth 033-487976

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
1923280

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: