Operativ inköpare till myndighet vid Norrtull
Manpower Administration Huvudkontor / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Manpower Administration Huvudkontor i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Kanske är det via oss som du hittar ditt drömjobb? Välkommen att registrera ditt CV och söka någon av våra tjänster.
Till en av våra statliga kunder vid Norrtull söker vi nu en operativ inköpare med några års erfarenhet. Uppdraget förväntas pågå från mitten av januari fram till sista april med chans till ett års förlängning.
Publiceringsdatum2014-12-18Dina arbetsuppgifterVi söker en konsult som ska vara vikarie under en sjukskrivning för en av de operativa inköparna. Du kommer i första hand att arbeta med att genomföra avrop från tecknade avtal baserat på olika beställningar från verksamheten. Inköpen görs framför allt via inköpssystemet Raindance och inkomna ärenden hanteras i ärendehanteringssystemet SSM. Vidare kommer du att ansvara för ett antal marknadsområden för norra delen av Sverige. I rollen ingår även att delta i funktionsmöte, bidra i verksamhetsutvecklingen av vår inköpsprocess och vår inköpspolicy samt att vid behov stötta övriga inköpare med deras ärenden. Du kommer arbeta i en grupp om 9 inköpare och rapporterar till chefen för enheten Operativt inköp på Upphandlingsavdelningen.
Vem är du?
Vi ser att du har en högskoleexamen inom området och minst tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Ett krav för att söka tjänsten är att man har kunskap om offentlig upphandling.
För uppdraget krävs en mycket god servicekänsla då man arbetar mot ett stort antal beställare i verksamheten. Du ska vara van att arbeta självständigt under eget ansvar och att ta egna initiativ. För att lyckas i rollen måste du också vara duktig på att samarbeta och vara beredd på att stötta de övriga inköparna med deras ärenden vid behov. Dessutom ska du vara mål- och resultatinriktad samt bra på att inom sitt arbetsområde ansvara för hela processen. Du har goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift samt goda datakunskaper.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag.
Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.
Kontaktperson för detta jobbDu söker tjänsten via länken nedan. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta Cecilia Åkerlind Nisser (08-452 33 60) fram till och med den 22 dec.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattning100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCecilia Åkerlind Nisser 084523362
FöretagManpower Administration Huvudkontor
AdressManpower Administration Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 2106961
Observera att sista ansökningsdag har passerat.