Operativ Inköpare med förhandlingsansvar - Ett års konsultuppdrag

Hero AB / Inköpar- och marknadsjobb / Haninge
2025-02-24


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Haninge, Ödeshög, Hjo, Vadstena, Boxholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Haninge, Habo, Linköping, Norrköping, Örebro eller i hela Sverige

Operativ Inköpare med Förhandlingsansvar
Har du erfarenhet inom operativt inköp och en skarp förmåga att hantera förhandlingar? Har du dessutom bakgrund inom dagligvaruhandeln eller en nära koppling till livsmedelsbranschen? Då kan detta vara uppdraget för dig.
Om rollen
Som Operativ Inköpare kommer du att spela en avgörande roll i organisationens inköpsprocesser. Du ansvarar för hela inköpskedjan från artikelregistrering till leverantörsrelationer och har en nyckelroll i att driva förhandlingar med leverantörer för att säkerställa bästa möjliga villkor.
Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
Förhandling av avtal och priser med leverantörer för att optimera inköpskostnader och leveransvillkor
Strategiskt och operativt inköp med fokus på lageroptimering och sortimentsutveckling
Artikelregistrering och masterdataunderhåll i ERP-system
Orderhantering, orderbevakning och löpande leverantörskontakter
Fakturahantering och säkerställande av korrekta betalningar
Samarbeta nära strategiska inköpare, lager och ekonomiavdelningen för att maximera effektivitet och kostnadsbesparingar


Publiceringsdatum
2025-02-24

Kvalifikationer
Minst 3-5 års erfarenhet av operativt inköp, inköpsansvar eller liknande roll inom dagligvaruhandeln, livsmedelsindustrin eller grossistledet
Dokumenterad erfarenhet av förhandling och leverantörssamarbeten
Erfarenhet av att arbeta i ERP- och demand planning-system
Starka analytiska färdigheter och vana vid att optimera processer och kostnader
Hög administrativ förmåga och vana vid att arbeta strukturerat i en snabbrörlig miljö
Utmärkta kommunikationsförmågor, både skriftligt och muntligt

Om dig
För att lyckas i rollen tror vi att du:
Är en självgående och affärsdriven person med en strategisk syn på inköp
Har en stark förhandlingsförmåga och trivs med att bygga långsiktiga relationer med leverantörer
Är analytisk och noggrann med en god förståelse för kostnadsdrivare inom inköpsprocessen
Trivs i en dynamisk och föränderlig miljö och kan hantera flera parallella projekt


Så ansöker du
Låter detta som en roll för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Detta är konsultuppdrag som sträcker sig på minst ett års tid med start från juni. Bolaget är beläget i Haninge kommun.
Om du har frågor om rollen är du välkommen att kontakta johan.iggbom@hero.se Vi ser fram emot att höra från dig!
Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Med en stark förankring i branschen och ett hjärta för kvalitet, bygger vi långsiktiga relationer mellan arbetsgivare och talanger. Vår filosofi är enkel: vi jobbar med hjärtat för att skapa hållbara och framgångsrika samarbeten. We are heart working.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-08-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hero AB (org.nr 556797-2533), http://www.hero.se

Arbetsplats
Hero

Kontakt
Johan Iggbom
johan.iggbom@hero.se
0701544361

Jobbnummer
9184307

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: