Operativ inköpare Hyr/Rekrytering

Avanzera Bemanning / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Kunden är marknadsledande i världen inom studioblixtsystem och därtill hörande tillbehör för professionella fotografer. Kunden har egna dotterbolag i Japan, Tyskland, Frankrike, England och Sverige samt distributörer i ytterligare ca 50 länder. Huvudkontoret är beläget i Stockholm. All produktion sker hos underleverantörer. Bolaget säljer produkter under de egna varumärkena samt ett antal distributionsproduktlinjer. Bolaget befinner sig nu i kraftig expansion och söker därför en:
Operativ inköpare
Supply Chain-avdelningen ansvarar för att alla delar finns på rätt plats vid rätt tillfälle, de följer varje produkts väg genom organisationen fram tills dess att den levereras till kunden. Som operativ inköpare kommer du att vara starkt bidragande till att denna process fungerar optimalt i den dagliga verksamheten, för att på så sätt kunna säkerställa kvalitet och effektivitet i våra leveranser.
Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer att innebära löpande operativt inköp av våra produkter. Inköpskedjan som du ansvarar för utgörs av flera delmoment som alla spelar en viktig roll i inköpsarbetet: behovsanalys, orderläggning, leveransbevakning, attestering av order etc. Du kommer att ha daglig kontakt med våra leverantörer och arbeta proaktivt för att förbättra leveranssäkerhet och optimering av våra lagerförda produkter.
I ditt ansvar ingår även att ta hand om daglig problemlösning gällande beställningar och leveranser. Du hanterar reklamationer och följer upp prisavvikelser, gör avrop mot gällande avtal samt ansvarar för all dokumentation och administration som hör till detta varuflöde.
Kunden är ett världsledande produktföretag inom sitt område, präglat av affärsmässighet och innovation. Vi erbjuder mycket eget ansvar och stora utvecklingsmöjligheter i en inspirerande och omväxlande internationell miljö. Låter detta intressant?
Om du är den vi söker så har du antagligen:
• Akademisk utbildning inom logistik, inköp, ekonomi eller motsvarande
• Något/några års erfarenhet av operativt inköp
• Erfarenhet av olika affärssystem (Visma meriterande)
Framför allt är du en handlingskraftig person med mycket energi som tycker om att arbeta proaktivt och strukturerat. Du är noggrann, resultatinriktad och självgående. Som person är du driven och orädd, du vill framåt och siktar på en karriär inom inköp. Vi ser gärna att du är i början av din karriär men med stor förståelse och intresse för logistik och Supply Chain. Eftersom arbetet innebär mycket kontakter både internt och externt är det även viktigt att du är lyhörd, har god kommunikationsförmåga samt är social och utåtriktad.
Är du intresserad så ansök tjänsten snarast då urvalet sker löpande och tjänsten beräknas starta snarast möjligt. Skicka din ansökan till ansokan@avanzera.se och märk din ansökan "Operativ Inköpare". Har du frågor kring tjänsten är du välkommen och ta kontakt med konsultansvarig Rebecca Hauffe 08-545 28 303. Lycka till!

Publiceringsdatum
2010-10-27

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-11-05
Ange följande referens när du ansöker: "Operativ Inköpare"
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Rebecca Hauffe, 08-545 28 303 (Direktnummer), 08-545 28 300 (Växel), ansokan@avanzera.se

Företag
AVANZERA BEMANNING

Adress
AVANZERA BEMANNING
Box 853
10137 STOCKHOLM

Kontorsadress
Vasagatan 15-17
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 28 316
E-postadress: ansokan@avanzera.se

Jobbnummer
763817

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera Bemanning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera Bemanning: