Operativ inköpare
Lantmännen Swecon / Kontorsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lantmännen Swecon i Eskilstuna,
Södertälje,
Örebro,
Linköping,
Gävle eller i
hela Sverige Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 25 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 40 miljarder kronor på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Bonjour, Kungsörnen, GoGreen, Gooh, FINN CRISP och Schulstad. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan tar vi tillsammans ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på
www.lantmannen.com. Swecon Anläggningsmaskiner AB ägs av Lantmännen och är återförsäljare av Volvo Construction Equipment i Sverige. Sweconkoncernen finns även representerad i de baltiska länderna samt delar av Tyskland. Med ca 510 anställda och 34 serviceplatser i landet kan Swecon erbjuda dig ett komplett sortiment av anläggningsmaskiner, utrustning, reservdelar, service och support. Hos oss kan du också få hjälp med förmånlig finansiering vid köp av en Volvo anläggningsmaskin - allt under ett tak. Swecon Anläggningsmaskiner AB omsätter cirka 3,9 miljarder kr (2017).
Vi söker nu en operativ inköpare till vår inköpsgrupp som huvudsakligen kommer att fokusera på indirekt material. Som operativ inköpare är det din uppgift att driva affären, följa inköpsvolymer samt säkra avtal med våra leverantörer. Andra arbetsuppgifter är bl a att driva konsolidering av volymer och följa upp efterlevnaden av våra avtal. En naturlig del i din roll är att vara tillgänglig och stöttande för våra anläggningar, främst gällande information i avtal och avrop . Du kommer även att jobba med utformning och uppdatering av policys och riktlinjer. Under din första tid hos oss kommer du vara en viktig kugge i vårt projekt kring införande av affärsplattformen Dynamics 365. Inköpsprocessen är i en spännande utvecklingsfas och området kan komma att växa med fler kategorier framöver. Tjänsten är underställd vår logistik- och inköpschef.
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning, gärna inom inköp eller logistik. Har du arbetslivserfarenhet inom något av dessa områden och har du arbetat med långsiktiga leverantörsrelationer är det meriterande. Du är affärsorienterad och trivs i en kommunikativ roll. Goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning liksom datavana gärna med MS ERP system. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.
Sista ansökningsdag är den 28 februari, men skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande.
För mer information om tjänsten kontakta:
Logistik och inköpschef, Anders Westby, 010- 556 15 09
Facklig representant Unionen, Monica Strömberg, 010-556 34 66
Varaktighet, arbetstid
Enlig överenskommelse Enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2019-02-01ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnders Westby, Chef Logistik och Inköp +46 010-5561509
Monica Strömberg, facklig företrädare Unionen +46 010-5563466
FöretagLantmännen Swecon
AdressLantmännen Swecon
Box 55
63102 Eskilstuna
KontorsadressBolindervägen 104
Jobbnummer 4589512
Observera att sista ansökningsdag har passerat.