Operativ Inköpare
Väderstad AB / Inköpar- och marknadsjobb / Mjölby
2018-02-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Operativ Inköpare" (publicerad 2020-02-18) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Mjölby,
Boxholm,
Vadstena,
Motala,
Haninge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Väderstad AB i Mjölby,
Ödeshög,
Linköping,
Västervik eller i
hela Sverige Inköp är en del av Operations som ansvarar för Väderstads försörjningskedja med inköp, materialplanering, produktion, huvudplanering, underhåll och lagerhållning. Huvuduppgiften för Operations är att "Säkerställa en hög servicenivå till våra kunder, interna som externa, till lägsta möjliga kostnad, i rätt tid och med rätt kvalitet". Inköpsavdelningen omfattar Projektinköp, Kategoriledning och Operativt inköp, med totalt 21 medarbetare. Våra större inköpskategorier är stålrör, plåtkomponenter, hjulsystem, hydraulik, elektronik, gjutgods, plast och maskinbearbetade komponenter. Vår leverantörsbas är i huvudsak baserad i Sverige, men ett antal leverantörer finns även i övriga Europa och i Asien.
Vi söker Operativa Inköpare
Som operativ inköpare ansvarar du för inköp av externt material inom ramen för en eller flera kategorier. Detta innefattar komponenter för projekt, produktion och eftermarknad och inom befintilga avtal. I rollen ingår även att kontinuerligt se över kostnadseffektiva materialanskaffningssätt och att säkra leveranser av material. Du gör offertförfrågan och avtal med befintliga leverantörer för nya artiklar, samt säkerställer leverans av VPA och seriematerial till företagets tillverkning av maskiner inför och under SOP.
Ytterligare en viktig del är att kontinuerligt utveckla verksamheten genom att se över och förbättra operativa inköps- och logistikprocesser.
Vi ser att du har teknisk utbildning med kompletterande inrikting mot inköp och/eller logistik. Du har mycket goda kunskaper om logistikupplägg och leverantörsutveckling. Du besitter ett gott affärsmannaskap och god förhandlingsteknik samt erfarenhet av arbete i moderna ERP-system. Har du dessutom projektledarerfarenhet är det meriterande.
Som person är du driven, tar initiativ och känner stort eget ansvar inför dina arbetsuppgifter. Vidare har du en god förmåga att kommunicera och är stresstålig.
Tjänsten innebär 15-20 resdagar per år mestadels i Sverige men i viss utsträckning även utomlands.
Då Väderstad är ett internationellt företag är det en självklarhet att du förutom svenska även behärskar engelska i tal och skrift.
Vi erbjuder dig ett stimulerande, roligt och ansvarsfullt uppdrag i ett företag som ligger i framkant inom vår bransch. Du kommer till ett företag med starkt varumärke som levererar tillförlitliga produkter med hög kvalitet. Företagskulturen är öppen där vi värnar om våra medarbetare och arbetar och agerar enligt våra grundläggande värderingar. Det vi tror på är att sätta kunden främst, att inget är omöjligt, att alla kan och vill växa samt att visa respekt för individen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-02-12ErsättningFast lön
Vi tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktDaniel Franzén 0142-816 05
FöretagVäderstad AB
AdressVäderstad AB
Box 85
59021 Väderstad
KontorsadressBox 85
Jobbnummer 3960155
Observera att sista ansökningsdag har passerat.