OBH Nordica rekryterar affärsinriktad inköpschef med goda logist

Experis Sverige / Inköpar- och marknadsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Järfälla eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

OBH Nordica är ett nordiskt företag med huvudkontor i Sverige och bolag i Danmark, Finland och Norge samt i Kina. Företaget har hittills specialiserat sig på att utveckla produkter och apparater inom kök, hushåll, hår och personvård. OBH Nordica strävar efter att med hög innovationstakt kombinera design och funktion för den nordiska konsumenten. För mer information om företaget och produktsortimentet se www.obhnordica.se

Publiceringsdatum
2013-07-05

Dina arbetsuppgifter
OBH Nordica förstärker sin nordiska planeringsfunktion med en ny Purchasing Manager som skall leda och utveckla arbetet med inköpsplanering, sammanställning av volymprognoser samt prognosuppföljning. Rollen kommer att ha en viktig funktion i företaget och erbjuda spännande, omväxlande och utvecklande utmaningar för en person med akademisk examen och flera års erfarenhet av inköpsarbete i en multinationell miljö. Tjänsten är baserad på OBH Nordicas huvudkontor i Stockholm och rapporterar till Product & Marketing Director.

Rollen är på såväl strategisk som operativ nivå.

• Säkerställa att inköpssystemet har hög tillgänglighet, funktionalitet samt ständigt innehåller uppdaterade uppgifter.
• Ansvar för artikelhanteringen i form av upplägg, kalkyleringar och andra uppdateringar i de system som rör centrallagret (iScala, Leanlog)
• Representera företaget i avtalsförhandlingar, exempelvis fraktupphandlingar.
• Ansvara för att utveckla och leda inköpsavdelningen.
• Ansvara för att rätt produkter köps in i samarbete med forecastansvarig och inköpsavdelningen.
• Leda och dokumentera Sales & Operational Planning-mötet där viktiga beslut tas för produktförsörjningen.
• Sammanställa och bevaka nyckeltal inom logistikverksamheten inklusive servicenivåer mot de nordiska länderna.
• Samordna aktiviteter för att säkra försörjning vid lansering av nyheter och andra ändringar i sortimentet.
• Ansvara för prognoser mot leverantörer och uppföljning av överenskommen leveransprecision med målet att minska ledtider från inköpsorder till leverans från tillverkare.
• Utveckla och leda samarbetet mellan inköpsavdelningen centralt och vårt kontor lokalt i Kina.

Vem är du?
• Du har en universitets- eller högskoleutbildning. Gärna med inriktning mot inköp, logistik och planering
• Du har tre till fem års relevant arbetslivserfarenhet av demand planning i en multinationell miljö
• Du bör ha tidigare erfarenhet av att leda personal, som teamledare eller chef
• God förståelse för ekonomiska samband och säljprocesser
• Du har erfarenhet av arbete i och anpassningar av ERP-system. OBH Nordica använder iScala samt Qlikview som BI-system, samt SO99+ som forecast/prognos/inköpsplaneringssystem. Du har också mycket goda kunskaper i Excel
• Du har mycket goda språkkunskaper i engelska i såväl tal som skrift (språkkunskaper i danska, norska eller finska är ett plus)

I rollen samarbetar du med flera olika avdelningar inom företaget;
bl.a. med nordiska säljansvariga, product & marketing medarbetare, purchasers /planners, Category Managers, leverantörer i Asien/Europa företagets representanter på kontoret i Kina och företagets nordiska lager.

Dina personliga egenskaper
• Analytisk och strukturerad
• Drivande och självgående
• God kommunikations- och samarbetsförmåga
• Ambitiös, prestiglös och utåtriktad

Vad kan OBH Nordica erbjuda dig?
Arbetet som inköpschef erbjuder ett omväxlande, spännande arbete på ett framgångsrikt företag med välkända och väldesignade produkter. Du har stora möjligheter att påverka din vardag och samtidigt vara en viktig del av ett mycket bra och sammansvetsat gäng.

Kontaktperson för detta jobb
I denna rekrytering samarbetar OBH Nordica med Experis (ManpowerGroup). Tjänsten söker du via ansökningslänken nedan. För mer information kontakta Catrine Björn på telefon 08-452 33 39 eller Fredrik Sjöberg 08-736 29 59. Urval sker löpande men pga. semestertider kommer intervjuer att ske först i augusti.

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-08-17
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Catrine Björn +46 8 452 33 39

Företag
Experis Sverige

Adress
Experis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1601516

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige: