Nu söker vi en systemförvaltare/löneadministratör för uppdrag ho
Experis IT Huvudkontor / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis IT Huvudkontor i Stockholm,
Solna,
Sollentuna,
Södertälje,
Sigtuna eller i
hela Sverige I rollen som Sysyemförvaltare/löneadmninistratör blir du anställd av Experis och kommer att bli uthyrd till vår kund. Tillträde till tjänsten är omgående. Uppdraget är på 100% med start 1/9.
Publiceringsdatum2015-08-19Dina arbetsuppgifterPersonal- och löneadministrations systemförvaltning ansvarar för uppsättningen i HRM, uppdragstagarsystemet och för uppdateringen av organisationsstrukturen i HR-modulen i SAP. I uppdraget ingår att arbeta i dessa system, i snitt 75% av arbetstiden men detta varierar över tid.
Systemförvaltningens huvudsakliga arbetsuppgifter är att bl.a. :
• genomföra uppsättningsändringar i systemen
• ansvara för att eventuella brister i systemen åtgärdas och kompletteringar genomförs
• göra problem-, krav-, fel- och konsekvensanalyser samt medverka till nödvändiga åtgärder
• kunna fatta beslut om förändringar i systemen
• bevaka att författningar (lagar), avtal samt säkerhetsföreskrifter efterföljs
• fungera som rådgivare åt HR- förhandlare i frågor som rör lönesystemet
Löneadministrationen svarar för hela processen från registrering och bearbetning av personal- och löneuppgifter fram till färdig lön och kontrolluppgift utifrån de lagar, avtal och policydokument som reglerar löneadministrationen. Uppdraget innehåller löneadministrativa delar, i snitt 25% av arbetstiden, men detta varierar över tid.
Vem är du?
Vi ser att du har Universitet/Högskole utbildning, eller jämförbar erfarenhet som säkerställer relevant faktakunskap för verksamhetsområdet.
Du har god analytisk förmåga som ger förutsättningar att vidareutvecklas.
Vi ser även att du har erfarenhet av arbete i systemen HRM och SAP .
Samt erfarenhet av arbete med lönesystem och löneadministration.
Vi ser gärna att du har följande kompetens:
• Systemförvaltning / IT-kunskap
• Kompetens att tolka kollektivavtal
• Goda kunskaper i lag och avtal, arbetsrätt, avtalsförsäkringar
(till exempel pensionssystem)
• Ekonomisk kunskap; bokförings- och redovisningskunskaper
• Goda kunskaper i lag och avtal, arbetsrätt, avtalsförsäkringar
(till exempel pensionssystem)
• Ekonomisk kunskap; bokförings- och redovisningskunskaper
Vi ser att du är en lugn person som är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig för att leverera lösningar. Du arbetar bra med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt.
Kontaktperson för detta jobbVi tillämpar löpande urval varför tjänsten kan komma att tillsättas innan angiven ansökningstid gått ut. Vi uppmanar dig därför att ansöka till tjänsten snarast möjligt.
För mer information om tjänsten eller arbete som konsult via Experis är du varmt välkommen att kontakta Catrin Gerdin på
catrin.gerdin@se.experis.com .
Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-08-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCatrin Gerdin
FöretagExperis IT Huvudkontor
AdressExperis IT Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 2396323
Observera att sista ansökningsdag har passerat.