Norsktalande Customer Service Representative
H International Search & Executive Management AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos H International Search & Executive Management AB i Stockholm,
Huddinge,
Botkyrka,
Upplands Väsby,
Nynäshamn eller i
hela Sverige Om Petzl
Petzl Group är ett franskt familjeföretag, grundat 1975, som tillverkar, marknadsför och säljer högkvalitativ utrustning inom klättring och fallskydd till privatpersoner och företag. Företaget är idag ett av de mest kända varumärkena inom produktsegmenten skyddsselar, säkerhetshjälmar och pannlampor över hela världen.
Bolaget omsätter 185 miljoner euro och har 750 anställda runt om i världen, varav ett tiotal i Sverige. Läs gärna mer på
www.petzl.com. Rollbeskrivning
Petzl satsar stort i Norden och har sedan 2019 etablerat ett nordiskt säljkontor i Kista, Stockholm. Till rollen som Customer Service Representative söker vi en norsktalande person som ska jobba serviceinriktat med kund- och teknisk support mot Petzls kunder i främst Norge, men även i övriga Norden. Som Customer Service Representative är du lyhörd för kundernas önskemål och förfrågningar och har ett professionellt och positivt bemötande. Tillsammans med resten av teamet värdesätter du och strävar efter att ge en kvalitativ service till kunderna.
Du rapporterar till den nordiska administrativa chefen, CAO, och placering är på kontoret i Kista.
Publiceringsdatum2021-09-30Dina arbetsuppgifter• Agera primär kontaktperson för norska kunder i frågor som gäller kundorder, reklamationer, uppföljning av leveranser, ledtid, fakturor och betalningar
• Upprätthålla en uppdaterad orderbok och göra justeringar, erbjuda produktalternativ m.m. för att kunna erbjuda kortast möjliga leveranstid
• Ge teknisk information om produkten, med stöd av dina kollegor som har den teknisk expertisen vid komplexa ärenden
• Samarbeta och stötta Petzls olika avdelningar, internt och externt: försäljning, logistik, ekonomi, marknadsföring
Bakgrund, färdigheter och profil
• Flytande norska och engelska i tal och skrift, flytande svenska är meriterande
• Några års arbetslivserfarenhet inom kundtjänst och innesälj eller liknande
• Erfarenhet av logistik och internationella transporter är meriterande
• Bra datorkunskaper, erfarenhet av ERP- och CRM-system är meriterande, helst SAP och SalesForce
• Intresse för klättring och friluftsliv är meriterande
• En god lyssnare med tydlig kommunikation, analysförmåga och struktur
• Van att arbeta i team, gärna i en internationell organisation
Ansökan och kontakt
Vi arbetar med löpande urval. Sök därför gärna tjänsten innan sista ansökningsdatum.
Om du har några frågor gällande denna rekrytering är du välkommen att kontakta Fredrik Ålund, Recruitment Consultant, via
fredrik.alund@hudsonnordic.comVaraktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-10-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagH International Search & Executive Management AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare H International Search & Executive Management AB (org.nr 556973-7520),
https://www.hudson.se/sv-se/ Jobbnummer 6005463
Observera att sista ansökningsdag har passerat.