Noha Söker En Ny Kundtjänstmedarbetare

Noha Sweden AB / Kundservicejobb / Huddinge
2025-03-21


Visa alla kundservicejobb i Huddinge, Botkyrka, Stockholm, Salem, Ekerö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Noha Sweden AB i Huddinge, Stockholm, Uppsala, Norrköping, Örebro eller i hela Sverige

NOHA Sweden AB är ett svenskt säkerhetsföretag som ingår i den internationella APi koncernen. NOHA Sweden AB är rikstäckande och finns i hela Sverige uppdelat på sju orter: Svedala, Osby, Halmstad, Göteborg, Uddevalla, Stockholm samt Sundsvall.
Är du en öppen person med strukturerat tänkande och skicklig på att hantera kunder? Har du en serviceinriktad inställning och trivs med att leverera effektiva lösningar? Vår verksamhet växer och vi behöver en skicklig kundtjänstmedarbetare till vårt kontor i Stockholm/ Vårby.
Om rollen:
Vi söker dig som vill bidra med energi och kompetens till vårt team på Kundtjänst och support! Du kommer att stötta upp i vardagen i alla kundtjänstrelaterade arbetsuppgifter. Vi ser att du sitter på plats på vårt kontor i Vårby, men ingår i vårt duktiga Team på kundtjänst och support som sitter i Osby. Du rapporterar till ansvarig chef för Back Office, som sitter i Uddevalla. Vi anser att interaktion, kommunikation och noggrannhet är en förutsättning för att kunna anamma rollen på ett framgångsrikt sätt.

Vi söker dig som:
Har god IT-kompetens, utmärkt service- och kommunikationsförmåga, både på svenska och engelska.
Har kunskaper i Excel.
Kundtjänst är NOHA:s ansikte utåt gentemot våra samarbetspartners och kunder, vilket förutsätter att du kan sätta kunden i fokus.
Du ska representera avdelningen och NOHA på ett bra sätt, vara proaktiv och utåtriktad samt kunna hålla många bollar i luften samtidigt.
Är strukturerad och har en förmåga att prioritera uppgifter under en omväxlande arbetsdag
Är självgående med stark analytisk och systematisk förmåga
Är lösningsorienterad, proaktiv och serviceinriktad
Är bra på att bygga relationer med högt kundfokus
Har utmärkt kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt
Ansvarsområden:
Mottagande och handläggning av kundförfrågningar med kunder via telefon och ZenDesk i syfte att öka NOHA:s försäljning och NOHA:s resultat.
Hantering av växel och telefoni
Hantering av avtal.
Vara uppdaterad om produkter och tjänster, system, rutiner och processer inom NOHA samt vara uppdaterad på relevant marknadsinformation.
Koordinera kundförfrågningsprocessen från början till slut. Klagomål och avvikelsehantering av kundavvikelser enligt förfarandet för avvikelsehantering.
Skapa nya kunder i Visma SPCS, uppdaterar kundinformation och arbetar enligt NOHA:s rutiner, processer och riktlinjer.
Bidra till tillväxten av NOHA:s servicetjänster, utbildning och produktportfölj samt försäljning till nya och befintliga kunder.
Lösa tilldelade arbetsuppgifter och samt ha mycket god användarvana av NOHA:s tillämpliga system och verktyg.
Kvalifikationer:
Erfarenhet av kundtjänst och support, administration
Strukturerad med utmärkta samarbets- och kommunikationsfärdigheter
Goda IT-kunskaper
Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska.
Meriterande om du har erfarenhet från en operativ serviceorganisation, samt erfarenhet från affärssystem som Visma Administration 2000
NOHA Sweden AB erbjuder:
En spännande roll i ett branschledande företag med en internationell ägare.
Kollektivavtal med tillhörande tjänstepension- och försäkringar.
Friskvårdsbidrag.
Utbildning och kompetensutveckling.
Härliga kollegor.

Övrigt:
Omfattning: tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med en inledande provanställning om 6 månader.
Tillträde: enligt överenskommelse.
Placeringsort: Stockholm/ Vårby
Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista annonseringsdatum.

Har du frågor kring rollen eller företaget är du varmt välkommen att höra av dig till:
Nora Kovács, Avdelningsledare Back Office, 0522-495492
Sarah Helldal - HR generalist, 010-1636232
Peter Sparf - Fackligt ombud Unionen + 46 35 260 30 03.

Om NOHA
NOHA är en ledande leverantör av förebyggande brand- och säkerhetslösningar för kommersiella byggnader i Skandinavien, experter på brand- och säkerhetslösningar för den maritima och landbaserade industrin och en globalt erkänd tillverkare av brandposter
NOHA hjälper till att rädda liv och värden genom att tillhandahålla den utrustning, service och utbildning som kunden behöver vara beredd att hantera de första 15 minuterna (#1F15M) efter en oförutsedd händelse, till dess att professionell hjälp anländer.
De senaste åren har NOHA expanderat och har nu rikstäckande serviceteam i både Sverige och Norge, förutom en ny modern fabrik i Norge. Idag är vi ca 120 eldsjälar i NOHA på 11 orter; Svedala, Osby, Stockholm, Halmstad, Göteborg och Sundsvall i Sverige, samt Stavanger (huvudkontor), Oslo, Bergen, Trondheim och Ålesund i Norge.
NOHA i Skandinavien omsätter ca. 200 miljoner och har en tydlig tillväxtstrategi fram till 100-årsjubileet 2024. NOHA är en del av APi Group, en världsledande koncern inom brand och säkerhet.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-04-20
E-post: ansokan@nohasweden.se

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Noha Sweden AB (org.nr 556476-9049), https://www.noha.no/se/
141 57  HUDDINGE

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Jobbnummer
9237087

Prenumerera på jobb från Noha Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Noha Sweden AB: