Nämndsekreterare, vik, Enheten för Kommunkansli och Juridik, Kom
Kungälvs kommun, Kommunkansli och Juridik / Administratörsjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kungälv,
Göteborg,
Partille,
Lerum,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Kommunkansli och Juridik i Kungälv Med hjärtat i historien och blicken mot framtiden är vi en kraftigt växande kommun i Göteborgsregionen. Här finns över 42 000 invånare, två fästningar, handelsstaden Kungälv och seglingsmetropolen Marstrand, allt detta en kvart från centrala Göteborg.
Kungälvs kommun är en värderingsstyrd organisation med medborgarfokus, helhetssyn och lärande som våra kärnvärden.
Enheten för Kommunkansli och Juridik arbetar med förvaltningsövergripande ansvar för frågor som rör dokument- och ärendehantering, arkiv, nämndadministration och juridik.
Vi ger råd, service och internutbildning till tjänstemän och politiker, i syfte att kvalitetssäkra den kommunala demokratiska processen.
Publiceringsdatum2014-11-10ArbetsuppgifterSom nämndsekreterare fungerar du som specialist på de processer (juridiska och organisatoriska/administrativa) som tjänsten omfattar.
Du deltar på politiska sammanträden och presidieberedningar.
Du upprättar kallelser och skriver protokoll med våra digitala ärendehanteringssystem som stöd.
I arbetet ingår kvalitetsgranskning av beslutsunderlag, ärendebevakning, planering av sammanträden, support gällande ärendeprocesserna med mera.
I tjänsten ingår också utveckling och omvärldsorientering inom området tillsammans med kommunens övriga nämndsekreterare.
Arbetet innebär mycket kontakter med förtroendevalda, handläggare och i viss mån, med media och medborgare.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleexamen inom samhällsvetenskap, statsvetenskap, juridik eller motsvarande.
Du har goda kunskaper i kommunalrätt och kännedom om en myndighets ärendehantering samt vilka lagar som ska följas.
Du har lätt att uttrycka dig tydligt och korrekt i svenska språket både i tal och skrift.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete på en statlig eller kommunal myndighet.
Intresse för, och kunskap om samhällsfrågor är en förutsättning för att lyckas i rollen.
Erfarenhet av digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem är samt erfarenhet av kommunalt nämndarbete är meriterande.
Du ska ha mycket god datorkunskap och behärska Office-paketet.
Du ska ha god samarbetsförmåga och kunna arbeta självständigt under eget ansvar.
Du är serviceinriktad, lösningsfokuserad, ansvarsfull och har förmåga att leverera i tid.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
KUNGÄLVS KOMMUN HAR UPPHANDLADE AVTAL.
Arbetstider och omfattningHeltid. Vikariat t o m september 2015 Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-11-23
Ange följande referens när du ansöker: A430715
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKathrin Ahlstedt, Kanslienhetschef 0303 - 23 95 57
Theresa Härsjö, Nämndsekreterare 0303-23 92 24
Facklig kontaktMartin Rahl, SACO 0303-23 96 73
FöretagKungälvs kommun, Kommunkansli och Juridik
AdressKungälvs kommun, Kommunkansli och Juridik
Box 666
44218 Kungälv
KontorsadressStadshuset KUNGÄLV
Jobbnummer 2061546
Observera att sista ansökningsdag har passerat.