Nämndsekreterare till utbildningsnämnden i Laholms kommun

Laholms kommun / Administratörsjobb / Laholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Laholm, Båstad, Halmstad, Örkelljunga, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Laholms kommun i Laholm

Om Laholms kommun

Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare - varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke.

Som medarbetare i Laholms kommun har du kollegor med många olika yrken och bakgrund, men det som förenar oss är vårt uppdrag och vår gemensamma värdegrund med ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme

Nu söker vi en engagerad nämndsekreterare som vill vara med och stötta utbildningsnämnden i Laholm kommun!

Arbetsplatsen

Tjänsten är placerad på utbildningsförvaltningen i Enheten administration kvalitet och utveckling.

Enhetens verksamhetsområden omfattar olika stödfunktioner så som nämndsadministration, registratur, skolskjutshandläggning, handläggning av barnomsorg, ekonomi, målstyrning, kvalitetsutveckling, juridik och lokalplanering

Arbetet utgår från stadshuset i Laholm och sker i en flexibel kontorsmiljö med möjlighet till distansarbete när arbetet tillåter. I stadshuset finns närhet till övriga nämndsekreterare i kommunen. På enheten administration kvalitet och utveckling har du stöd av övriga medarbetare. På kontoret kännetecknas vi av gott samarbete, prestigelöshet och en tydlig vilja av att ställa upp för varandra.

Publiceringsdatum
2024-07-18

Om tjänsten
Nämndsekreterarens huvuduppdrag är att stötta utbildningsnämnden inför, under och efter nämndens sammanträde. I uppdraget kommer du bland annat att ta fram tjänsteutlåtanden, kvalitetssäkra beslutsunderlag, administrera utskick till nämndens ledamöter och föra protokoll på sammanträdena.

Utöver huvuduppdraget har du i rollen även ansvar för andra uppgifter och processer vilka anpassas utifrån hur dina och kollegorna på enhetens erfarenheter och behov kan bidra till att lösa uppgiften. Det kan exempelvis handla om ytterligare ansvar för ärendehanteringsprocessen och registratur eller systemförvaltning.
Utöver huvuduppdraget är du nämndens personuppgiftssamordnare och utvecklar tillsammans med en kollega förvaltningens arbete med dataskyddsfrågor (GDPR). Det ingår även ansvar för andra uppgifter och processer vilka anpassas utifrån hur dina och kollegornas erfarenheter kan bidra till att lösa uppgiften. Det kan exempelvis handla om ytterligare ansvar för ärendehanteringsprocessen och registratur eller andra administrativa uppgifter.

Är du den vi söker?
Som nämndsekreterare ligger du steget före i planeringen, du ser helheten och skapar en struktur för att på bästa sätt lyckas med uppdraget, trots ibland oförutsedda händelser. Det är viktigt att ha ett eget driv i arbetet, är välstrukturerad och är bered att ta stort ansvar för arbetet. Du andas service ut i fingerspetsarna och trivs som bäst när du på egen hand eller tillsammans med andra hittar de bästa lösningarna. Vi strävar efter att hålla en hög kvalitet i vårt arbete som kommun och du vill vara en självklar del i att hjälpa oss lyckas.

Din erfarenhet

Vi söker dig som har:

- Flerårig högskoleutbildning inom statsvetenskap, juridik eller motsvarande.
- Erfarenhet från offentlig förvaltning och förståelse för hur en politiskt styrd organisation fungerar.
- Mycket god språklig förmåga i svenska, såväl muntligt som skriftligt.
- Goda kunskaper inom Office-programmen och erfarenhet av att jobba inom dokument- och ärendehanteringssystem.

Det är meriterande om du har erfarenhet av:

- Arbete som nämndsekreterare eller registrator
- Arbete i ärendehanteringssystemet Ciceron

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi ser fram emot din ansökan.

Övriga upplysningar
Till följd av lag om belastningsregister ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom LSS, barnomsorg samt skola.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken

Information till annonssäljare
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid.
Laholms kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/171".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Laholms kommun (org.nr 212000-1223)

Arbetsplats
Utbildningsförvaltningen, Enheten administration, kvalitet och utveckling

Kontakt
Marcus Alvstrand
043015312

Jobbnummer
8805156

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Laholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Laholms kommun: