Nämndsekreterare till kanslistaben
Upplands-Bro kommun / Administratörsjobb / Upplands-Bro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Upplands-Bro,
Järfälla,
Sollentuna,
Upplands Väsby,
Sigtuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Upplands-Bro kommun i Upplands-Bro,
Upplands Väsby,
Håbo,
Stockholm,
Huddinge eller i
hela Sverige Upplands-Bro kommun är en kommun på frammarsch där utveckling står i centrum. Vi välkomnar dig till en arbetsplats där ledorden i vårt arbete och förhållningssätt är Helhetssyn, Engagemang och Professionalitet.
Vill du uppleva det demokratiska beslutsfattandet på nära håll?
Nu söker vi dig som vill arbeta i en ansvarsfull roll som nämndsekreterare i Upplands-Bro kommuns kanslistab.
Som nämndsekreterare ansvarar du för de nämndadministrativa uppgifterna åt flera nämnder, utskott och råd. Det innebär att du deltar vid beredningar, utskottssammanträden och nämndsammanträden. Du upprättar kallelser, skriver protokoll samt bistår med kunskap i ärendehantering och nämndadministration till chefer och handläggare. En viktig del är också kontakten med och servicen till de förtroendevalda i de nämnder du kommer att arbeta för.
Tillsammans med dina kollegor ser du till att kommunens nämndadministration ständigt utvecklas och förbättras, för att säkerställa att våra processer, underlag och beslut håller en hög kvalitet.
Vi strävar efter en helt digitaliserad nämndprocess, varför du behöver känna dig bekväm med ett sådant arbetsätt och bidra till dess utveckling.
Publiceringsdatum2017-09-27ProfilFör att trivas i rollen som nämndsekretare ser vi att du tycker om att arbeta med administrativa uppgifter och att ha många olika kontakter inom organisationen. Du följer upp och håller deadlines. Vidare är du lösningsorienterad och förmår att hantera oförutsedda situatuoner på ett omdömesgillt vis.
Kvalifikationer• Du har erfarenhet av att arbeta som nämndsekreterare.
• Du har goda kunskaper i relevant lagstiftning, så som kommunallagen och offentlighets- och sekretesslagen.
• Du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift och kan på egen hand producera handlingar av hög kvalitet.
• Du är en van användare av något av de större ärendehanteringssystemen inom offentlig sektor.
Om kanslistaben
Kanslistaben ger kvalificerat stöd till medborgare, förtroendevalda och anställda. Vi biträder den politiska organisationen samt kommundirektören och övriga kontor och arbetar bl.a. med diarieföring, ärendeberedning och sammanträdesrutiner för kommunfullmäktige, kommunstyrelsen, nämnder och utskott. Vi har ansvar för kommunens arkiv och administrerar allmänna val. Inom avdelningen arbetar i dag nio medarbetare. Alla har olika ansvarsområden men vi jobbar som ett team och går in för varandra när det behövs.
Låter detta som något för dig?
Tveka inte att skicka in din ansökan snarast. Urval och intervjuer sker löpande. Tillträde den 1 januari 2018 eller enligt överenskommelse. Månadslön. Individuell lönesättning tillämpas.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta kanslichef Andrea Andersson per e-post:
andrea.andersson@upplands-bro.seFackliga företrädare når du via kommunens kontaktcenter: 08-581 690 00
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler. Vi undanber oss därför kontakter från rekryteringskonsulter, annonsförsäljare, bemanningsföretag och liknande.
Mer information om kommunen hittar du på upplands-bro.se
När du söker ett jobb hos oss i Upplands-Bro kommun vill vi att du använder dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på "ansök" längst ned i annonsen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning tillämpas.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAndrea Andersson, Kanslichef
andrea.andersson@upplands-bro.seFöretagUpplands-Bro kommun
AdressUpplands-Bro kommun
Upplands-Bro kommun
19681 Kungsängen
KontorsadressFuruhällsplan 1, 196 40 Kungsängen
Jobbnummer 3722374
Observera att sista ansökningsdag har passerat.