Nämndsekreterare till Familje- och utbildningsnämnden

Ängelholms kommun, Kansli / Administratörsjobb / Ängelholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ängelholm, Åstorp, Bjuv, Bräcke, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ängelholms kommun, Kansli i Ängelholm

Ängelholm gör det omöjliga möjligt - det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling.

Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Läs mer om hur det är att arbeta i Ängelholms kommun på jobb.engelholm.se.

Vi söker dig som vill jobba i demokratins tjänst!

Tjänsten som nämndsekreterare är placerad på Kansliet i Huvuduppdrag Kommunledning. Kansliet arbetar med ärendeprocessen från ax till limpa och här arbetar även kommunens registratorer och kommunarkivarien. Du kommer arbeta som en av fem nämndsekreterare som tillsammans servar Ängelholms kommuns alla nämnder, kommunstyrelsen, kommunfullmäktige och de kommunala råden. Varje nämndsekreterare har sitt ansvarsområde men ni arbetar tillsammans som en grupp och ni stöttar varandra i vardagsfrågor såväl som i långsiktigt utvecklingsarbete.

Publiceringsdatum
2023-07-11

Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna som nämndsekreterare ingår att stötta ansvarig chef, handläggare och nämndsordförande med hantering av de ärenden som ska beslutas i nämnd. Du arbetar med att förbereda ärendelistan, skriva tjänsteutlåtanden, samordna kontakt med handläggare, skapa kallelse, samordna praktiska frågor inför möten, skriva protokoll och bevaka formaliafrågor under sammanträde, publicera kallelser och protokoll på webben, hantera och expediera beslut, med mera.

Ditt huvudsakliga ansvarsområde blir sekreterarskap för Familje- och utbildningsnämnden, Överförmyndarnämnden och Kommunala rådet för funktionshindersfrågor. Familje- och utbildningsnämnden och dess arbetsutskott hanterar myndighetsutövning mot enskild i socialtjänstärenden med sträng sekretess. Det är viktigt att du är bekväm med det.

I arbetsuppgifterna ingår även att arbeta med olika utrednings- och utvecklingsfrågor inom nämndsekreterargruppen och kanslienheten.

Som organisation befinner vi oss i ett spännande digitaliseringsskede med goda utvecklingsmöjligheter. Inom nämndsekretariatet arbetar vi framförallt i ärendehanteringssystemet Evolution, i mötesverktyget Netpublicator, e-tjänstsystemet Abou samt i Office-paketet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• Är en skicklig administratör med gott ordningssinne
• Är intresserad av att jobba inom offentlig förvaltning
• Har högskoleutbildning inom relevant ämnesområde (exempelvis samhällsvetenskap eller juridik) eller motsvarande kompetens som du har byggt upp på annat sätt
• Har tidigare erfarenhet av att arbeta med kvalificerade administrativa uppgifter, helst inom offentlig verksamhet

Det är meriterande om du:
• Har erfarenhet som nämndsekreterare och kunskap om kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagen
• Har erfarenhet av att hantera socialtjänstärenden eller att arbeta med sekretessfrågor.

Tjänsten som nämndsekreterare är central i kommunens verksamhet. För att du ska trivas krävs att du kan hantera många parallella uppgifter samma dag. Det ställer krav på din förmåga att arbeta självständigt, prioritera det som är viktigast för stunden och arbeta mot deadlines.

Du är strukturerad och noggrann, har lätt för att skapa relationer, och tycker om att ge service till förtroendevalda och till kommunens medarbetare.

Då tjänsten omfattar arbete i olika IT-system är det viktigt att du trivs med och har lätt för ett digitalt arbetssätt. Kunskap inom Officepaketet är nödvändigt. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i något av de verksamhetssystem vi använder och om du har erfarenhet av att driva digitala utvecklingsprojekt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Från 24 juli hänvisas till Malin Lundberg för frågor om tjänsten.

Intervjuer planeras att hållas på eftermiddagen den 21, 24 och 25 augusti.

Ängelholms kommun ska vara en organisation där medarbetarna trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Vi strävar efter att erbjuda heltid för ökad jämställdhet och attraktiva arbeten.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och kunna kommunicera snabbt och enkelt med dig som sökande, ber vi dig ansöka via länk i annonsen.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Därför undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1237297".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ängelholms kommun (org.nr 212000-0977)

Arbetsplats
Ängelholms kommun, Kansli

Kontakt
Kanslichef
Mattias Fyhr
mattias.fyhr@engelholm.se
0431-87 000

Jobbnummer
7957304

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ängelholms kommun, Kansli

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ängelholms kommun, Kansli: