Nämndsekreterare till Barn och Utbildning, Krokoms kommun
Krokoms Kommun / Administratörsjobb / Krokom
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Krokom,
Östersund,
Åre,
Strömsund,
Ragunda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom Barn- och utbildningsförvaltningen söker:
Nämndsekreterare
• Ett jobb med plats för variation
Krokom, kommunen mitt i Jämtland
Krokom är en kommun med dryga 15 000 invånare, mitt i Jämtlands län. Kommunen växer befolkningsmässigt för varje år, både vad gäller invånare och nyföretagande eftersom människor inte bara flyttar hit utan även stannar kvar. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Krokoms kommun är en av de barnrikaste kommunerna i Norrland, var femte invånare är barn eller skolungdom yngre än 12 år.
Krokoms kommun ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket innebär att arbeta för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.
Barn- och utbildningsnämnden ansvarar för kommunens uppgifter inom det offentliga skolväsendet för barn och ungdomar; förskoleklasser, grundskola, anpassad grundskola, , fritidshem, elevhälsa, kulturskola, biblioteksverksamhet samt kost och lokalvård.
Nu söker dig som vill arbeta som nämndsekreterare till Barn- och utbildningsnämnden i Krokoms kommun.
En dag som nämndsekreterare
Som nämndsekreterare har du en nyckelroll i planering inför Barn- och utbildningsnämndens sammanträden. Du ansvarar för att samordna nämndens ärenden och administration vilket innebär att planera möten, skriva protokoll, arkivera, samt att hålla i processen att färdigställa tjänsteärenden till nämnden.
I arbetet ingår också att skriva vissa beslutsunderlag till nämnden samt att i samråd med ansvarig förvaltningschef/handläggare, vid behov redigera och komplettera beslutsunderlag till nämnden.
Du är också sekreterare i förvaltningens samverkansgrupp BUSAM och vid andra förvaltningsövergripande möten.
I rollen har du ett nära samarbete med chefer och handläggare inom förvaltningen, med nämndens politiker och med övriga förvaltningar.
Du kommer att samordna förvaltningens arkivarbete tillsammans med arkivredogörare och vara arkivansvarig för barn- och utbildning.
Andra arbetsuppgifter är att driva utvecklingsarbete inom förvaltningens processer.
Publiceringsdatum2023-04-26KvalifikationerVi söker dig som har högskoleutbildning inom statsvetenskap, samhällsvetenskap, juridik eller liknande.
Det är viktigt att du har goda kunskaper i svenska både i tal och skrift och god förståelse av offentlig verksamhet.
Goda kunskaper inom kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagstiftningen samt erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation och erfarenhet av kommunal verksamhet är meriterande.
Du är strukturerad och kvalitetsmedveten och har lätt för att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt. Du har förmåga att se utvecklingsmöjligheter, tänka kreativt och har goda IT-kunskaper och vana av digital ärendehantering.
En god pedagogisk förmåga, samarbetsförmåga, integritet och förmåga att arbeta självständigt är viktiga personliga egenskaper.
Arbetsuppgifterna förutsätter många interna och externa kontakter, vilket innebär stora krav på social kompetens.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Hälsning från din chef
Den chef som ansvarar för Barn- och utbildningsförvaltningen är förvaltningschef Jan Colm, som då även är chef för den här tjänsten. Jan skickar följande hälsning till dig:
Som din chef förväntar jag mig att du vill bidra i vår utveckling och att du tar initiativ. Jag tror på frihet under ansvar, där du tar ansvar för processer som du leder och utvecklar, inom angivna ramar mot uppsatta mål. Du har modet att lyckas och tar lärdom om du skulle misslyckas.
Av mig kan du förvänta dig ett tillitsfullt och relationellt ledarskap. Jag har stark tro på individen och att alla vill göra sitt bästa. Förväntningar som vi har på varandra ska vara tydliga och kommunicerade. Sist men inte minst, det är viktigt att vi har roligt på jobbet tillsammans.
Övrig informationTillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse
Sista ansökningsdatum 2023-05-21
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
Kontaktperson för detta jobbJan Colm, förvaltningschef/skolchef
0640-161 75
jan.colm@krokom.se Fackliga företrädare nås genom kommunens växel, 0640-161 00
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-05-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Krokoms kommun (org.nr 212000-2478)
Offerdalsvägen 8 (
visa karta)
835 80 KROKOM
Arbetsplats Krokoms Kommun
Kontakt Förvaltningschef
Jan Colm
jan.colm@krokom.se 0640-16175 Jobbnummer 7704722
Observera att sista ansökningsdag har passerat.