Nämndsekreterare till Barn och Utbildning, Krokoms kommun

Krokoms Kommun / Administratörsjobb / Krokom
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Krokom, Östersund, Åre, Strömsund, Ragunda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom

Barn- och utbildningsförvaltningen söker:
Nämndsekreterare
• Ett jobb med plats för variation

Krokom, kommunen mitt i Jämtland
Krokom är en kommun med dryga 15 000 invånare, mitt i Jämtlands län. Kommunen växer befolkningsmässigt för varje år, både vad gäller invånare och nyföretagande eftersom människor inte bara flyttar hit utan även stannar kvar. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Krokoms kommun är en av de barnrikaste kommunerna i Norrland, var femte invånare är barn eller skolungdom yngre än 12 år.
Krokoms kommun ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket innebär att arbeta för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.
Barn- och utbildningsnämnden ansvarar för kommunens uppgifter inom det offentliga skolväsendet för barn och ungdomar; förskoleklasser, grundskola, anpassad grundskola, , fritidshem, elevhälsa, kulturskola, biblioteksverksamhet samt kost och lokalvård.
Nu söker dig som vill arbeta som nämndsekreterare till Barn- och utbildningsnämnden i Krokoms kommun.

En dag som nämndsekreterare
Som nämndsekreterare har du en nyckelroll i planering inför Barn- och utbildningsnämndens sammanträden. Du ansvarar för att samordna nämndens ärenden och administration vilket innebär att planera möten, skriva protokoll, arkivera, samt att hålla i processen att färdigställa tjänsteärenden till nämnden.
I arbetet ingår också att skriva vissa beslutsunderlag till nämnden samt att i samråd med ansvarig förvaltningschef/handläggare, vid behov redigera och komplettera beslutsunderlag till nämnden.
Du är också sekreterare i förvaltningens samverkansgrupp BUSAM och vid andra förvaltningsövergripande möten.
I rollen har du ett nära samarbete med chefer och handläggare inom förvaltningen, med nämndens politiker och med övriga förvaltningar.
Du kommer att samordna förvaltningens arkivarbete tillsammans med arkivredogörare och vara arkivansvarig för barn- och utbildning.
Andra arbetsuppgifter är att driva utvecklingsarbete inom förvaltningens processer.

Publiceringsdatum
2023-04-26

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom statsvetenskap, samhällsvetenskap, juridik eller liknande.
Det är viktigt att du har goda kunskaper i svenska både i tal och skrift och god förståelse av offentlig verksamhet.
Goda kunskaper inom kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagstiftningen samt erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation och erfarenhet av kommunal verksamhet är meriterande.
Du är strukturerad och kvalitetsmedveten och har lätt för att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt. Du har förmåga att se utvecklingsmöjligheter, tänka kreativt och har goda IT-kunskaper och vana av digital ärendehantering.
En god pedagogisk förmåga, samarbetsförmåga, integritet och förmåga att arbeta självständigt är viktiga personliga egenskaper.
Arbetsuppgifterna förutsätter många interna och externa kontakter, vilket innebär stora krav på social kompetens.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Hälsning från din chef
Den chef som ansvarar för Barn- och utbildningsförvaltningen är förvaltningschef Jan Colm, som då även är chef för den här tjänsten. Jan skickar följande hälsning till dig:
Som din chef förväntar jag mig att du vill bidra i vår utveckling och att du tar initiativ. Jag tror på frihet under ansvar, där du tar ansvar för processer som du leder och utvecklar, inom angivna ramar mot uppsatta mål. Du har modet att lyckas och tar lärdom om du skulle misslyckas.
Av mig kan du förvänta dig ett tillitsfullt och relationellt ledarskap. Jag har stark tro på individen och att alla vill göra sitt bästa. Förväntningar som vi har på varandra ska vara tydliga och kommunicerade. Sist men inte minst, det är viktigt att vi har roligt på jobbet tillsammans.

Övrig information
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse
Sista ansökningsdatum 2023-05-21
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.


Kontaktperson för detta jobb
Jan Colm, förvaltningschef/skolchef
0640-161 75
jan.colm@krokom.se

Fackliga företrädare nås genom kommunens växel, 0640-161 00

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Krokoms kommun (org.nr 212000-2478)
Offerdalsvägen 8 (visa karta)
835 80  KROKOM

Arbetsplats
Krokoms Kommun

Kontakt
Förvaltningschef
Jan Colm
jan.colm@krokom.se
0640-16175

Jobbnummer
7704722

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Krokoms Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Krokoms Kommun: