Nämndsekreterare/registrator till bygg- och miljönämnden, Partil

Partille kommun, Avdelning Miljö / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Avdelning Miljö i Partille

Partille kommun har idag närmare 38 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 800 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Partille växer. Vi planerar för en samtid och en framtid där alla kan leva mitt i det goda livet.
Den nyinrättade bygg- och miljöförvaltningen ansvarar för myndighetsutövning inom bygg- och miljöområdet. Förvaltningen består av en personalgrupp på 19 personer fördelade på två enheter. Förvaltningen arbetar med såväl privatpersoner, företag, myndigheter som andra delar av kommunens verksamhet.

Som nämndsekreterare/registrator för bygg- och miljöförvaltningen, är du med och bidrar till att skapa en god och hållbar framtid i Partille.



Publiceringsdatum
2019-02-13

Arbetsuppgifter
I rollen som nämndsekreterare har du en viktig funktion då du är den som håller ihop den administrativa hanteringen kring bygg- och miljönämndens sammanträden. I rollen ingår bland annat kvalitetssäkring av beslutsunderlag, upprättande av kallelser och protokoll, registrering, expediering och arkivering. Du har också rollen som sekreterare vid nämndens och presidiets sammanträden. Som nämndsekreterare kommer du att vara ett betydelsefullt stöd i frågor kring ärendehantering och deltar aktivt i arbetet med att utveckla rutiner och arbetssätt. Du kommer ingå i ett nätverk med kommunens övriga nämndsekreterare samt samverka med staben på Kommunkontoret.

I arbetsuppgifterna ingår även arbete kopplat till processen för bygglovshantering, så som dokumenthantering, statistik, diarieföring, arkivering med mera. I uppdraget ingår att utveckla och digitalisera dessa processer i enlighet med kommunens e-strategi, med syftet att uppnå bättre service och tillgänglighet för våra invånare och företagare. Tjänsten innebär också vissa löpande och övergripande administrativa uppgifter inom övriga delar av förvaltningen. Arbetsuppgifterna kan komma att utvecklas över tid.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom samhällsvetenskap, juridik eller annat som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har tidigare erfarenhet av offentlig förvaltning och kunskap om offentlighetsprincipen. Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat som nämndsekreterare och/eller med diarieföring, ärende- och dokumenthanteringssystemet LEX och utveckling av IT- processer.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet vilket för oss innebär att du är noggrann och van att arbeta självständigt. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du kommer att ha en omväxlande och varierad roll vilket ställer krav på att du är flexibel och har en god samarbetsförmåga. Vi värdesätter din förmåga att ta initiativ och ge bra service.

Varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden har gått ut. Vi ber dig därför att inkomma med din ansökan så snart som möjligt.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-03
Ange följande referens när du ansöker: 48/19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Isabella Helge 031-792 12 87

Företag
Partille kommun, Avdelning Miljö

Adress
Partille kommun, Avdelning Miljö
PARTILLE
43382 Partille

Kontorsadress
Gamla Kronvägen 34 Partille

Jobbnummer
4610867

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Avdelning Miljö

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Avdelning Miljö: