Nämndsekreterare/chefssekreterare till tekniska kontoret
Norrköpings kommun / Ekonomiassistentjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping,
Söderköping,
Linköping,
Åtvidaberg,
Motala eller i
hela Sverige Känslan av att bidra. Möjligheten att påverka.
Det händer mycket i Norrköping. Alltfler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 10 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
Vår verksamhet
Tekniska kontoret spelar en viktig roll för det goda livet i Norrköping. Genom våra specialistområden gator och trafik, stadsmiljö och natur, spårtrafik, skolskjuts och färdtjänst underlättar vi för människor att bo, arbeta, studera och driva företag i Norrköping.
Publiceringsdatum2016-02-12Dina arbetsuppgifterTekniska kontoret arbetar på uppdrag av tekniska nämnden. Som nämndsekreterare och chefssekreterare arbetar du nära såväl politiker som kontorets ledning.
Som nämndsekreterare ansvarar du för nämndprocessen, nämndens ärendehantering, granskning av nämndhandlingar samt registrering av allmänna handlingar. Du deltar även på nämndsammanträden, upprättar nämndprotokoll och ger administrativt stöd och service till politiker och tjänstemän inom uppdraget. Som chefssekreterare ger du kontorets direktör och övrig ledning administrativt stöd och service. Det handlar bland annat om sekreteraruppgifter på kontorets ledningsgruppsmöten och samverkansråd samt att bevaka tekniska direktörens mejl, post och telefon.
Vi är ett kontor med många olika proffessioner och verksamhetsområden. Det gör oss till en dynamisk och vital arbetsplats! Vi sätter stort värde på samarbete, att få utvecklas, att se möjligheterna hos varandra och i uppgifterna!
ProfilVi söker dig som har god kunskap och erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning och hög administrativ kompetens. Som person får du gärna vara nyfiken och ha förmåga att sprida trivsel och arbetsglädje. Att ge service och support är något som faller sig naturligt och ger dig energi. Du är initiativtagande, kan strukturera arbetet och hålla tidsramar. Du har även lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter. Du förstår din roll och ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.
För tjänsten krävs språklig analytisk förmåga samt vana att arbeta i olika IT-system .
Vi ser även att du har en relevant högskoleexamen med inriktning mot offentlig förvaltning alternativt annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer motsvarig.
Mer information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du verksamhetschef Birgit Wadstein telefon 011-15 77 62.
Din ansökan vill vi ha senast 29 februari.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNorrköpings kommun
AdressNorrköpings kommun
601 81 Norrköping
60181 Norrköping
Kontorsadress601 81 Norrköping
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2667661
Observera att sista ansökningsdag har passerat.