Nämndsekreterare
Motala kommun, Stöd & administration / Administratörsjobb / Motala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Motala,
Vadstena,
Mjölby,
Karlsborg,
Linköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Motala kommun, Stöd & administration i Motala Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.
Samhällsbyggnadsförvaltningen i Motala kommun är kittet i kommunens samhällsbyggande, vi utvecklar Motala till en bra plats att växa på. Vårt uppdrag är att:
• få kommunen att växa hållbart med ett helhetsperspektiv samt skapa ett tryggare samhälle,
• ta hand om gator/parker och naturmark på ett långsiktigt och hållbart sätt,
• ge förutsättningar för att göra rätt på ett enkelt och rättssäkert sätt.
Vi är en attraktiv och lärande organisation som främjar nyskapande och lärande av omvärld och varandra. Hos oss möter du medarbetare och chefer som vågar testa nya sätt att jobba på, har fokus på kundens behov samt får saker gjorda.
Förvaltningen består av sex enheter; Stöd & administration, Projektledningsenheten, Plan och bygg, Miljö- och hälsoskydd, Lantmäteri/gata & park samt Räddningstjänsten.
Publiceringsdatum2023-05-15ArbetsuppgifterVi söker dig som självständigt och i grupp vill arbeta med många olika typer av administrativa uppgifter. Du kommer att tillhöra stöd-och utvecklingsenheten på Samhällsbyggnadsförvaltningen och arbeta tillsammans med flera administratörer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara som nämndsekreterare i tekniska servicenämnden och Motala- Vadstena vatten och avfallsnämnd och upprätta kallelser, dagordning och protokoll m.m. Arbetet sker i nära samarbete med nämndens politiker, förvaltningschef och verksamhetschefer. Du kommer exempelvis vara med i nämndernas arbetsutskott, det innebär kontakt med förvaltningschefer och politiker inför möten om aktuella gemensamma ärenden. Du kommer även sammanställa kallelser, kalla berörda tjänstemän och föra minnesanteckningar/protokoll vid mötena.
I tjänsten som nämndsekreterare kommer det att ingå flera typer av administrativa uppgifter.
Just nu pågår även ett arbete med att vi ska bli en gemensam förvaltningsadministration för flera förvaltningar så framöver kan arbetsuppgifterna komma att förändras.
KvalifikationerVi söker dig som är högskoleutbildad, gärna med arkiv- eller statsvetenskaplig inriktning, eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig. Arbetslivserfarenhet inom arkiv, administration och nämndsekreterare är meriterande.
Det är viktigt att du har god förståelse för hur en politikerstyrd organisation fungerar och det är meriterande om du har kännedom om de kommunala regelverken. Vidare behöver du vara noggrann, ha förmåga att skapa ordning och struktur, ha en utpräglad servicekänsla och förmåga att agera självständigt likväl som att arbeta i grupp.
Du ska kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska.
Du har ett digitalt arbetssätt då vi har digital ärende- och nämndshantering
Meriterande att ha erfarenhet av arbete i EDP Vision och Ciceron
Du har god IT kunskap och tar dig enkelt an nya system
ÖVRIGT
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.
Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-05-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C140465".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Motala kommun (org.nr 212000-2817)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Motala kommun, Stöd & administration
Kontakt Enhetschef
Anette Wristel
anette.wristel@motala.se 0141-22 33 93 Jobbnummer 7774914
Observera att sista ansökningsdag har passerat.