Nämndsekreterare
Åmåls kommun / Administratörsjobb / Åmål
2019-03-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2019-12-13) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Åmål,
Säffle,
Bengtsfors,
Grums,
Mellerud eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Åmåls kommun i Åmål Kommunstyrelseförvaltningen söker
Nämndsekreterare
Åmål vid Vänern är en av Västra Götalandsregionens äldsta städer och är en innerkuststad med cirka 12 700 åretruntboende. Staden präglas av ett variationsrikt och gynnsamt företagsklimat och har en väl utbyggd barnomsorg och skola med fokus på utveckling. Åmål beskrivs idag av många som en aktiv kulturstad med en rik tillgång på många aktiva idrottsföreningar bland annat inom golf, tennis, segling, hästsport och skidsport. Läs mer om Åmål på
www.amal.se.Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning 100 %, med tillträde enligt överenskommelse.
Placering
Nämndsekreteraren är för närvarande placerad vid kanslienheten inom kommunstyrelseförvaltningen. Närmaste chef är kanslichefen.
Arbetsuppgifter
Vi söker en nämndsekreterare som vill bidra till att nå upp till Åmåls kommuns vision om att bli Sveriges mest gästvänliga stad
Nämndsekreterarens främsta arbetsuppgift är ärende- och protokollshantering för barn- och utbildningsnämnden, kommunala råd samt beredningar. Övriga arbetsuppgifter är posthantering, diarieföring, ärendeberedning, utredningsarbete, att vara delaktig i arbetet med att utveckla och effektivisera kommunens administrativa rutiner och information samt valarbete.
Som en del av kanslienheten med uppdraget att leverera service till de förtroendevalda i Åmåls kommun, kan arbetsuppgifterna också - vid behov ? inkludera att ersätta ordinarie nämndsekreterare i någon av kommunens övriga nämnder och eller som receptionist i stadshusets reception.
Kvalifikationer
För att kunna leva upp till de krav som arbetet som nämndsekreterare innebär tror vi att du som söker har högskoleexamen med samhällsvetenskaplig inriktning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är dock inget krav. Du måste ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Anställningen förutsätter att du har B-körkort samt att du kan tillhandahålla digital identifikation, så som bankID eller motsvarande.
Meriter
Erfarenhet från liknande arbete i kommunal verksamhet är starkt meriterande men inget krav.
Publiceringsdatum2019-03-21Dina personliga egenskaperSom person är du strukturerad, noggrann, stresstålig och trivs med att arbeta såväl ensam som i grupp. Du har god samarbetsförmåga samt är lyhörd och serviceinriktad. Du är också en person som med god framförhållning kan planera och prioritera i ditt arbete. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
Information lämnas av
Kanslichef, Björn Skog, telefon 073-574 94 71
Vision, Paula Törnqvist, telefon 0532- 77 70 78
Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV som ska vara inkommen senast Söndagen den 14 april 2019. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Åmåls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Detta sker antingen via länken "Jobba hos oss" på Åmåls kommuns hemsida,
www.amal.se, eller genom "
Klicka på denna länk för att göra din ansökan" på Platsbanken.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-14
Ange följande referens när du ansöker: KS 2019/146
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKanslichef Björn Skog 0532-174 53
FöretagÅmåls kommun
AdressÅmåls kommun
Box 62
66222 ÅMÅL
KontorsadressKungsgatan 26
Jobbnummer 4684084
Observera att sista ansökningsdag har passerat.