Nämndsekreterare

Stockholms Stad, Utbildningsförvaltningen, Avd för ekonomi och s / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Utbildningsförvaltningen, Avd för ekonomi och s i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Utbildningsförvaltningen är en stor förvaltning med en budget om 17 mdkr och cirka 150 grund- och gymnasieskolenheter.

Avdelningen för ekonomi och styrning ansvarar för ekonomi, lokalfrågor, planerings- och uppföljningsprocessen, resursfördelning, internkontroll, upphandling, kostfrågor, säkerhet och nämndsekretariat.

Tjänsten som nämndsekreterare ingår i avdelningen för ekonomi och styrning och tillhör planeringsenheten. Planeringsenheten har 15 medarbetare och 1 enhetschef. I vårt uppdrag ingår att samordna och utveckla utbildningsförvaltningens planering och uppföljning, inom ramen för stadens integrerade ledningssystem (ILS), samt verka för en integrerad ekonomi- och verksamhetsstyrning.

Vi ska vara ett utrednings- och analysstöd till övriga enheter i frågor som gäller ekonomistyrning. Enheten har ett samordnande och utvecklande uppdrag inom områdena intern kontroll, kost och skolmåltid, säkerhet och trygghet samt upphandling och inköp.

Vi söker nu en nämndsekreterare.

Publiceringsdatum
2018-02-01

Dina arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare har du en nyckelroll i planeringen inför utbildningsnämndens månatliga sammanträden. Du ansvarar för att samordna nämndens ärenden och administration vilket innebär att planera möten, skriva protokoll samt att hålla i processen att färdigställa tjänsteärenden till nämnden.

Uppdraget innebär allt från juridiska frågor till formalia före, vid och efter sammanträdena. Arbetets upplägg sker enligt tidsplaner och styrs av nämndprocessen vilket innebär att du ofta arbetar mot någon form av deadline. Du fungerar som rådgivare i frågor kring ärendehantering och i arbetet ingår att skriva vissa beslutsunderlag till nämnden.

Du fungerar även som kontaktperson utifrån den nya dataskyddsförordningen, och du samordnar och följer upp arbetet i vårt system för klagomålshantering. Vidare är du även sekreterare i rådet för funktionshinderfrågor samt sekreterare i den centrala fackliga samverkan (FVG).

Du kommer också medverka i samband med införandet av det gemensamma ärendehanteringssystemet eDok.

Kvalifikationer
Vi vill att du som söker har:

- Relevant högskoleutbildning med inriktning mot offentlig förvaltning, statsvetenskap, juridik eller liknande
- Några års arbetslivserfarenhet inom en politiskt styrd organisation, gärna kommunal verksamhet
- Kunskap om relevant lagstiftning (såsom kommunallagen, förvaltningslagen, lagen om offentlighet- och sekretess)
- Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska då du kommer arbeta med dokumentation

Det är meriterande om du har:

- Tidigare erfarenhet av att arbeta som nämndsekreterare
- Erfarenhet av att arbeta i webbaserat ärendehanteringssystem
- Erfarenhet av att hantera frågor rörande offentlighet och sekretess

Då du är ensam i din roll är det avgörande att du är självgående, noggrann, strukturerad och du planerar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du trivs med att jobba på egen hand samtidigt som du har en god samarbetsförmåga. Vidare är du serviceinriktad, tillmötesgående och du anstränger dig för att hitta lösningar. Du är van vid att jobba med och förstår komplicerade språkliga underlag och du kan även producera egna dokument av hög kvalitet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrig information
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-18
Ange följande referens när du ansöker: 2018/578
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katrin Lilliehöök, Enhetschef 08-508 33 754

Företag
Stockholms Stad, Utbildningsförvaltningen, Avd för ekonomi och s

Adress
Stockholms Stad, Utbildningsförvaltningen, Avd för ekonomi och s
Box 22049
10422 Stockholm

Kontorsadress
Box 22049

Jobbnummer
3936778

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Utbildningsförvaltningen, Avd för ekonomi och s

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Utbildningsförvaltningen, Avd för ekonomi och s: