Nämndsekreterare

Stenungsunds kommun, Kanslienheten / Administratörsjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stenungsunds kommun, Kanslienheten i Stenungsund

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.
Stenungsunds kommun, är en expanderande kustkommun med ca 25000 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord.

I sektor stödfunktioner ingår Personal, Ekonomi, Kansli, Information & teknik, Näringsliv, Måltid, Folhälsa och Lokalresursplanering.

Som nämndsekreterare är du organisatoriskt placerad vid verksamheten kansli som har tjugo medarbetare. Kansli ansvarar för stöd till den politiska organisationen, dokument- och ärendehantering, ärendeprocessen, överförmyndarverksamhet, konsumentkontor, kommunförsäkringar och juridisk rådgivning, Verksamheten är en stödfunktion med uppgifter som spänner över alla sektorer och styrs av ett flertal författningar, regler och riktlinjer.
Just nu inför vi nytt diarie- och ärendehanteringssystem och under de kommande åren kommer vi att fortsätta arbeta med förenkling och digitalisering.
Hos oss kommer du att beredas stora möjligheter till delaktighet, nytänkande och egen utveckling.



Publiceringsdatum
2017-09-13

Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare har du en samordnande och drivande roll i arbetet med kommunstyrelsens samhällsbyggnadsutskott och kommunfullmäktiges tekniska myndighetsnämnd samt råd. Du är sekreterare vid sammanträden och upprättar kallelser, dagordningar och protokoll och ger råd till chefer, handläggare och förtroendevalda i frågor kopplade till formalia. Arbetsuppgifterna innefattar även ärendeberedning och kontroll av ärendeflöden och planering. Ytterligare ansvarsområden innebär att säkerställa att det finns effektiva rutiner och processer för ett rättssäkert nämnd- och utskottsarbete och kontinuerligt arbeta med utveckling inom ditt verksamhetsområde.
Som nämndsekreterare ingår olika administrativa arbetsuppgifter. Du har en central roll och fungerar som spindeln i nätet då mycket kontakter med politiker, chefer och handläggare följer med rollen.
Under 2018 och 2019 har kommunen att genomföra allmänna val. Under denna period kommer du därför att tillsammans med andra arbeta med att arrangera valen.
I samband med politiska möten kan kvällsarbete förekomma.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleexamen inom samhällsvetenskap, juridik eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har kunskap i kommunalrätt och annan offentlig rätt och förståelse för den politiska styrningen av en komplex organisation samt erfarenhet av arbete som nämndsekreterare eller motsvarande. Du är mycket datorkunnig och har ett intresse för och kunskap i IT-frågor för att vara med och utveckla vårt nya ärendehanteringssystem och annan digitaliseringen.
För oss är det särskilt viktigt att du är strukturerad, kvalitetsmedveten och har helhetssyn. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, har god problemlösande analytisk förmåga och tar egna initiativ. Dessutom tror vi att du kan identifiera förbättrings- och utvecklingsmöjligheter, samarbetar väl med andra och motiveras av utmaningar.
Som person är du noggrann, ansvarsfull och har ett serviceinriktat förhållningssätt. Det är meriterande om du har en vana av att arbeta i digitala ärendehanteringssystem generellt och Evolution i synnerhet. Stor vikt läggs på personlig lämplighet.



ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-12-01 eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-01
Ange följande referens när du ansöker: A714230
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Doris Eliasson doris.eliasson@stenungsund.se 0303-738324

Företag
Stenungsunds kommun, Kanslienheten

Adress
Stenungsunds kommun, Kanslienheten
444 82, Stenungsund
44482 Stenungsund

Kontorsadress
Strandvägen 15 44482 Stenungsund

Jobbnummer
3695146

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stenungsunds kommun, Kanslienheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stenungsunds kommun, Kanslienheten: