Nämndsekreterare

Åmåls kommun / Administratörsjobb / Åmål
2015-06-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2019-12-13) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Åmål, Säffle, Bengtsfors, Grums, Mellerud eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åmåls kommun i Åmål

Kommunstyrelseförvaltningen söker
• under förutsättning att erforderliga beslut fattas -

Nämndsekreterare

Åmål vid Vänern är en av Västra Götalandsregionens äldsta städer och är en innerkuststad med cirka 12 500 åretruntboende och ökar i invånarantal. Staden präglas av ett variationsrikt och gynnsamt företagsklimat och har en väl utbyggd barnomsorg och skola med fokus på utveckling. Åmål beskrivs idag av många som en av Sveriges främsta kulturstäder som dessutom har en rik tillgång på många aktiva idrottsföreningar bland annat inom golf, tennis, segling, hästsport och skidsport. Läs mer om Åmål på www.amal.se

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning 80 %, med tillträde enligt överenskommelse. Anställningen kan komma att inledas med en provanställning.

Placering
Nämndsekreteraren är för närvarande placerad vid kanslienheten inom kommunstyrelseförvaltningen, som är organiserad direkt under kommunstyrelsen. Närmaste chef är kanslichefen.

Publiceringsdatum
2015-06-26

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en nämndsekreterare som vill bidra till att nå upp till Åmåls kommuns vision om att bli Sveriges mest gästvänliga stad

Nämndsekreterarens främsta arbetsuppgift är ärende- och protokollshantering för bygg- och miljönämnden, överförmyndarnämnden och kommunala råd och beredningar. Övriga arbetsuppgifter är posthantering, diarieföring, ärendeberedning, utredningsarbete, att vara delaktig i arbetet med att utveckla och effektivisera kommunens administrativa rutiner, information samt visst valarbete. I uppdraget ingår även att vara arkivredogörare samt att vid behov vara ersättare som nämndsekreterare i kommunens övriga nämnder och som receptionist i stadshusets reception.

Kvalifikationer
Vi har som krav att du har högskoleexamen med samhällsvetenskaplig inriktning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Andra krav är att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Vidare att du har B-körkort.

Meriter
Erfarenhet från liknande arbete i kommunal verksamhet är meriterande men inget krav.

Dina personliga egenskaper
Som person är du strukturerad, stresstålig och trivs med att arbeta så väl ensam som i grupp.
Du har god samarbetsförmåga samt är lyhörd och serviceinriktad. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

Information lämnas av
Kanslichef Ida Rådman, telefon 0532-170 13
Vision, Marita Burman Linder, telefon 0532-173 52

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV som ska vara inkommen senast söndagen 2 augusti 2015. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Åmåls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via epost eller pappersformat. Detta sker antingen via länken ?Jobba hos oss? på Åmåls kommuns hemsida, www.amal.se , eller genom ?Klicka på denna länk för att göra din ansökan? på Platsbanken.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-02
Ange följande referens när du ansöker: KS 2015/231
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kanslichef Ida Rådman 0532-170 13

Facklig kontakt
Vision Marita Burman Linder 0532 173 25

Företag
Åmåls kommun

Adress
Åmåls kommun
Box 62
66222 ÅMÅL

Kontorsadress
Kungsgatan 26

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2353915

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åmåls kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åmåls kommun: