Nämndsekreterare

Göteborgs Stad, SDF Centrum / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
2012-08-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2014-09-23) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, SDF Centrum i Göteborg

CENTRUM är en av 10 stadsdelsförvaltningar i Göteborg. Vi är drygt 2 000 anställda och vårt uppdrag är att ge kommunal service av hög kvalitet. Vi erbjuder allt från förskola till äldreomsorg åt Centrums 55 000 invånare, men ger också service till alla de som besöker stadsdelen för att ta del av kulturutbud och aktiviteter. Förvaltningen styrs av en politisk nämnd. Vi beaktar mångfaldsperspektivet vid rekrytering, för att bättre spegla befolkningsstrukturen i Göteborg.

Publiceringsdatum
2012-08-15

Arbetsuppgifter
Nämndsekreteraren arbetar i kanslienheten som organisatoriskt finns inom förvaltningens utvecklingsavdelning. Enheten är liten vilket innebär att medarbetare ersätter varandra i olika roller och att arbetsuppgifterna för nämndsekreteraren kan skifta över tid.

Som nämndsekreterare hos oss ger du stöd till nämnd och förvaltning och du är sekreterare i nämndens utskott. Utskottet fattar beslut i individärenden med stöd av socialtjänstlag, LVU, LVM, skollag m.m. Du är välinformerad i de frågor som är aktuella och du arbetar övergripande med dina områden. Du tycker om att ha kontakt med människor och du har lätt för att skapa goda relationer.
Du arbetar mycket nära den politiska nämnden och framförallt dess utskott. Uppdraget innehåller allt ifrån juridiska frågor till formalia före, vid och efter sammanträden i utskottet och ibland i nämnden. Stadsdelsnämndens utskott yttrar sig bland annat till andra myndigheter och fattar beslut om olika insatser för enskilda personer. En av kansliets viktigaste arbetsuppgifter är att arbeta fram metoder för att säkerställa en hög kvalitet i nämnd och utskott. Där vill vi att du är noggrann, ansvarstagande och tycker om att ha struktur.
Arbetsuppgifterna innehåller också administrativa uppgifter, där en del är direkt kopplade till nämndsarbetet, exempelvis expediering. Du ska även kunna bistå i diariet och ta hand om den post som kommer in. I uppdraget ingår också visst utredningsarbete utifrån din specialistkunskap samt att skriva tjänsteutlåtande.

Arbetsuppgifterna innebär:
• Sekreterarskap i nämndens utskott.
• Ersättare för stadsdelsnämndens sekreterare.
• Mindre utredningsuppdrag och kartläggningar.
• Övriga förekommande arbetsuppgifter på en kanslienhet.

Kvalifikationer
• Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
• Kunskap om offentlig rätt, framförallt socialrätt, förvaltningsrätt och kommunalrätt.
• Erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten.
• Erfarenhet av ärendehantering i något IT-verktyg.
• Noggrannhet och ordningssinne.
• God stilistisk förmåga.
• Kundfokuserat arbetssätt.
• Samarbetsförmåga.
• Initiativförmåga.

Högskoleexamen är ett krav. Socionomexamen är meriterande.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-09-09
Ange följande referens när du ansöker: A285688
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva-Marie Ekman, 031-365 70 32

Facklig kontakt
Katarina Åkermo, 031-365 70 59
Maja Ljutic Loberg, 031-3685753

Företag
Göteborgs stad, SDF Centrum

Adress
Göteborgs stad, SDF Centrum

Jobbnummer
1314815

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad, SDF Centrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad, SDF Centrum: