Nämndsadministratör
Burlövs kommun, Kansli / Administratörsjobb / Burlöv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Burlöv,
Lomma,
Malmö,
Staffanstorp,
Lund eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Burlövs kommun, Kansli i Burlöv Burlövs kommun
Den kreativa mötesplatsen för boende, näringsliv, utveckling och kultur.
I Burlövs kommun arbetar vi alla utifrån en värdegrund där vi ger ett gott bemötande till varandra och de personer som vi möter i vårt arbete. Vi möter varandra på ett likvärdigt sätt som präglas av respekt, vänlighet och förståelse för varandras olikheter. Vi ger en god service till våra medborgare på ett professionellt sätt, där dialogen lägger grunden till förbättringar i våra verksamheter och vårt arbete.
Vårt uppdrag är att ge service till kommunens invånare och göra det med hög kvalitet.
Kansliavdelningen biträder den politiska organisationen och ansvarar bl.a. för diarieföring, ärendeberedning och sammanträdesrutiner för kommunfullmäktige, kommunstyrelsen, nämnder och utskott. Avdelningen ansvarar också för service och stöd i juridiska och administrativa frågor till förvaltningarna och ledningsgruppen.
Publiceringsdatum2019-01-18ArbetsuppgifterVi söker en nämndsadministratör till kommunens centrala kansliavdelning, med placering på kommunledningsförvaltningen. Du kommer att få arbeta självständigt som ett administrativt stöd till de politiska organen. Idag ligger fokus på nämndsadministration för kommunstyrelsen och socialnämnden och dess utskott, men du kan även komma att arbeta med övriga nämnder, samt med posthantering, registrering och arkiv.
I rollen arbetar du med administration och registrering av beslutsunderlag, upprättande av kallelser och protokoll, expediering av beslut m.m. Du kommer även bland annat att handlägga ansökningar om parkeringstillstånd för rörelsehindrade.
Tjänsten kräver noggrannhet, hög integritet och ansvarskänsla.
Du kommer att ha nära kontakter med förtroendevalda, förvaltningsledningar och handläggare.
Bredden på arbetsuppgifter är stor och du måste ha anpassningsförmåga och en positiv syn på att hjälpa till där det behövs i stort och smått. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
En viktig del i arbetet är att tillsammans med övriga medarbetare ständigt förbättra rutiner och processer. Ditt arbete innebär många interna och externa kontakter.
KvalifikationerFormella kvalifikationer:
• Universitets-/högskoleutbildning inom relevant område, t.ex. statsvetenskap
• Kunskaper om relevant lagstiftning (kommunalrätt/förvaltningsrätt/offentlighet och sekretess)
• God kännedom om en myndighets ärende- och dokumenthantering
• Förmåga att uttrycka dig tydligt och korrekt i svenska språket både i tal och skrift
• Goda IT-kunskaper
Dina personliga egenskaper• Intresse för samhällsfrågor
• God kommunikations- och samarbetsförmåga
• Struktur, noggrannhet och ordningssinne
• Kan arbeta såväl självständigt som i grupp
• Omdömesgill och van att planera och fullfölja ditt arbete
• God problemlösningsförmåga
• Tar egna initiativ för att lösa de frågor som dyker upp
ÖVRIGT
Burlövs kommun strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Burlövs kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100 % Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Urval kommer att ske löpande., upphör: 2019-06-07 .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-03
Ange följande referens när du ansöker: A844012
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCharlotta Wemme Dehlin 040-625 63 87
FöretagBurlövs kommun, Kansli
AdressBurlövs kommun, Kansli
Box 53
23221 Arlöv
KontorsadressKärleksgatan 6 23221 Arlöv
Jobbnummer 4563715
Observera att sista ansökningsdag har passerat.