Nämndansvarig tjänsteman för Äldre- och handikappnämnden
Nyköpings kommun Centrala funktionen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Nyköping,
Oxelösund,
Trosa,
Gnesta,
Flen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nyköpings kommun Centrala funktionen i Nyköping Nyköping ligger vid kusten en timme söder om Stockholm. I kommunen arbetar ca 4.000 personer för att uppfylla målen om service, professionellt bemötande och tillgänglighet samt möta de utmaningar som ställs på en region i stark tillväxt.
Mångfald gynnar utvecklingen. Vi eftersträvar därför en jämnare köns- och åldersfördelning samt varierad etnisk och kulturell bakgrund hos våra medarbetare.
Kommunen arbetar kontinuerligt med att ge alla arbetsplatser förutsättningar för ett medskapande och ett strukturerat arbetssätt. Vi lägger därför stor vikt vid att Du delar kommunens värdegrund och medarbetarpolicy.
För mer information:
www.nykoping.seI Nyköpings kommun satsar vi på hälsofrämjande insatser för våra medarbetare och har därför infört rökfri arbetstid.
Publiceringsdatum2010-11-08ArbetsuppgifterÄldre- och handikappnämndens ansvar omfattar verksamheter för äldre och personer med funktionsnedsättning. I ansvaret ingår även hemsjukvård. Inom äldreomsorgen drivs ett antal äldreboenden på entreprenad, hemtjänst bedrivs enligt LOV (Lagen om valfrihetssystem).
Befattningen är placerad inom Kommunledningskansliet som är en central enhet i Nyköpings kommun. De kommunala nämnderna har en eller flera sakkunniga tjänstemän (nämndansvarig tjänsteman) som stöd och du kommer att vara en av dem. Kommunen har f n sju verksamhetsnämnder och vi arbetar med beställare- utförarmodellen.
Den nämndansvariga tjänstemannen utgör en viktig nyckelfunktion för nämnden. Att upprätta verksamhetsplan, budget och bokslut, göra uppföljningar samt arbeta med utvärdering av mål och kvalitet är viktiga delar av arbetet. Du svarar för förhandling och upprättande av avtal med såväl interna som externa utförare samt uppföljningar och tillsyn. I arbetsuppgifterna ingår även utredningsarbete.
KvalifikationerDu har relevant högskoleutbildning samt kunskaper inom nämndens verksamhetsområde. Förståelse och erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation är en fördel. Du är van att hantera en mängd ärenden i komplexa sammanhang. Har du erfarenhet av ledarskap eller projektledning är det meriterande. Goda kunskaper i ekonomi och kvalitetsfrågor är viktigt för att klara uppdraget, liksom intresse av att arbeta med utvecklingsfrågor.
Som person
• är du noggrann och strukturerad
• har du förhandlingsvana
• har du god analytisk förmåga
• har du god kommunikativ förmåga
• kan du uttrycka dig väl i både tal och skrift
• är du lyhörd med god förmåga att samarbeta
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-11-25
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ange följande referens när du ansöker: A190264
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktJohan Persson, 0155-24 83 80
Facklig kontaktJan Axelsson, 0155 - 24 84 70
Anna Möller, 0155- 24 85 59
FöretagNyköpings kommun Centrala funktionen
AdressNyköpings kommun Centrala funktionen
61183 Nyköping
Jobbnummer 772595
Observera att sista ansökningsdag har passerat.