Nämndadministratör till förvaltningskontor Kultur och fritid
Örebro kommun / Administratörsjobb / Örebro
2011-02-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndadministratör till förvaltningskontor Kultur och fritid" (publicerad 2012-06-29) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro,
Kumla,
Nora,
Ljusnarsberg eller i
hela Sverige Ref.nr: Km 76/2011
Förvaltningskontor Kultur och Fritid är ett kommuninternt sevicekontor som arbetar med att ge ett administrativt stöd till verksamheterna inom förvaltningarna Kultur och medborgare och Fritid och turism. Vi är 10 personer på kontoret och vi arbetar med ekonomi, IT, nämndadministration samt planeringsfrågor.
OM BEFATTNINGEN
Under förutsättning att erforderliga beslut fattas söker vi nu en nämndadministratör för ett vikariat under ett år. Befattningen innebär att vara nämndadministratör för två nämnder. I befattningen kan också ingå övriga administrativa uppgifter som våra uppdragsgivare efterfrågar.
HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER
• Självständigt samordna aktuella förvaltningars ärendeberedning.
• Vara sekreterare i två kommunala nämnder.
• Ge stöd till handläggare vad gäller att skriva handlingar, föredragningsteknik, lagstiftning.
• Utveckla administrativa rutiner för nämndarbetet.
• Ge stöd till förtroendevalda och förvaltningsledning i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor.
KOMPETENSKRAV
• Högskoleutbildning inom samhällsvetenskap, förvaltning eller juridik
• Goda kunskaper i officepaketet
• Erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete minst två år
• Erfarenhet från offentlig verksamhet
För att trivas i rollen som nämndsekreterare ska du vara analytisk, strukturerad, självgående samt ha en god organisationsförmåga. Du har också en hög servicevilja. Du uttrycker dig väl i tal och skrift. Du är flexibel i ditt arbetssätt och har god initiativförmåga. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT MERITERANDE
• Kunskap om lagstiftning inom aktuellt område
• Erfarenhet av moderna dokument- och ärendehanteringssystem, gärna W3D3
SYSSELSÄTTNINGSGRAD OCH VARAKTIGHET
Vikariat under ett år, 100 %, tillträde enligt överenskommelse.
ANTAL PLATSER
1
FACKLIG INFORMATION
SKTF: Bernt Karlsson, tfn 019-21 61 79
SACO: Marita Lindskog, tfn 019-21 62 16
ANSÖKAN
Örebro kommun använder sig av ett elektroniskt rekryteringsverktyg i denna rekrytering. Vi önskar att du lämnar din ansökan via länken nedan.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Publiceringsdatum2011-02-25Arbetstider och omfattningVikariat, 100 %
ErsättningIndividuell lön enligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-03-10
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktBirgitta Wörman, kontorschef, 019-21 26 10
Siw Hagelman, administrativ samordnare, 019-21 41 51
FöretagÖrebro kommun
AdressÖrebro kommun
Box 30000
70135 Örebro
Jobbnummer 861485
Observera att sista ansökningsdag har passerat.