Mobilitetssamordnare
Falkenbergs kommun, Internservice / Logistikjobb / Falkenberg
2025-02-26
Visa alla logistikjobb i Falkenberg,
Varberg,
Halmstad,
Laholm,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Internservice i Falkenberg Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.
Avdelningen för internservice under Serviceförvaltningen omfattar enheterna fordon, lokalvård, IT, geodata, tolkförmedlingen och servicesupport. Idag är vi ca 20 medarbetare som alla arbetar för att utveckla, leverera och samordna all den service som våra förvaltningar behöver för att kommunens kärnverksamhet ska nå framgång och utvecklas.
Fordonsverksamheten har övergripande och strategiskt ansvar för hanteringen av kommunens fordonsflotta utifrån kommunens övergripande mål. Att förse kommunens verksamheter med mobilitetslösningar för att de ska kunna utföra sina uppdrag på ett miljömedvetet sätt och gå mot de uppställda kraven i våra hållbarhetsmål är en viktig del av vårt arbete. Vi är idag tre medarbetare i verkstaden under ledning av en enhetschef. Här hanteras sammanlagt cirka 260 fordon och 130 cyklar. Vi ser till att bilarna tvättas, servas, besiktigas samt skiftar till sommar/vinterdäck. I uppdraget ingår också att fordonsenheten hämtar/lämnar bilarna hos de olika verksamheterna i samband med dessa åtgärder. Vi underhåller och utför även enklare reparationer på cyklarna. Fordonsverksamheten driver också en bilpool med cirka 30 fordon.
Vi går nu in i ett spännande skede där vi utvecklar vår verksamhet från en traditionell Fordonsverksamhet till en Mobilitetsservice, där vi erbjuder övriga förvaltningar i kommunen olika mobilitetslösningar. Vi utökar nu vår verksamhet med ytterligare en mobilitetssamordnare. Tillsammans med din kollega och resten av vårt team får en viktig roll på vår resa mot en hållbar och effektiv kommunal mobilitet.
Vi söker nu en mobilitetssamordnare. Vill du vara med på vår resa? Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2025-02-26ArbetsuppgifterSom mobilitetssamordnare har du ett samordningsansvar som bland annat innefattar att du strukturerar, samordnar och prioriterar det löpande underhållet och verkstadsarbetet i samråd med övriga medarbetare. Du tar emot och administrerar felanmälningar samt planerar, prioriterar och följer upp åtgärder utifrån dessa. I arbetet ingår tät kontakt med både våra interna kunder och externa leverantörer.
Du arbetar även med de löpande arbetsuppgifterna i verkstaden, såsom exempelvis enklare underhåll och översyn av våra fordon och cyklar, biltvätt, transport och förflyttning av fordon, exempelvis då de ska köras till besiktning, service eller reparation.
KvalifikationerVi söker dig som har vad arbetsgivaren bedömer vara relevant utbildning inom fordon/logistik, samt erfarenhet av arbete med fordon. Du har också erfarenhet av administrativt arbete inom kundtjänst och/eller kundsupport, såsom exempelvis samordning, planering, bokning och att ge professionell service i mötet med kund.
Som person är du serviceinriktad och kan möta alla kunder på ett positivt och lösningsfokuserat sätt. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och kommunicerar på ett tydligt och professionellt sätt. Du har lätt för att samarbeta med andra och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du initierar och driver processer vidare och har god förmåga att strukturera arbetet och göra relevanta prioriteringar, samtidigt som du har förmågan att vara flexibel och anpassa dig till förändrade omständigheter.
En stor del av arbetet sker i våra boknings- och ärendehanteringssystem, varför det är viktigt att du har god datavana, digital förståelse och har lätt att sätta dig in i nya system. Arbetet innebär stundtals vissa fysiska moment, så du behöver känna dig bekväm med och ha förmågan att utföra dessa på ett effektivt sätt.
B-körkort är ett krav.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Det finns många fördelar med att vara anställd i Falkenbergs kommun! Vi jobbar för att vara en attraktiv arbetsgivare där du som medarbetare har ett hållbart arbetsliv och en bra balans mellan arbete och fritid. Som anställd hos oss får du bl.a. ett årligt friskvårdsbidrag, flextid och förmånlig semester. Vi utbildar alla våra chefer i Utvecklande ledarskap och vi arbetar aktivt för en god arbetsmiljö.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C237570 - 2025".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Falkenbergs kommun (org.nr 212000-1231),
https://kommun.falkenberg.se/om-kommunen/jobba-hos-oss/kommunen-som-arbetsgivare Arbetsplats Falkenbergs kommun, Internservice
Kontakt Enhetschef fordonsenheten
Sophia Carlstein
0346-886080 Jobbnummer 9188905