Minna-syster 50%, för hjälp i hemmet till nyblivna ensamstående
Minnamottagningen / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Minnamottagningen i Göteborg Minna-mottagningen är en idéell förening som erbjuder stöd till ensamstående mammor under barnets första två år. Tjänsten som "minnasyster" är ett treårigt projekt i samarbete med Allmänna arvsfonden, med huvudsaklig uppgift att bistå mammor och barn i deras hem.
Arbetsuppgifterna består av temporär avlastning med babyvård, hushållssysslor och ärenden av olika slag. Arbetet utförs i hemmen och i samråd med mottagningens tre kuratorer. Körkort behövs, men inte nödvändigtvis bil.
I tjänsten ingår bl a att delta i minna-mottagningens övriga aktiviteter såsom läger och utflykter.
Kompetens
• barnsköterske-, undersköterske-, eller likvärdig omsorgsutbildning
• minst fem års arbetslivserfarenhet
Publiceringsdatum2017-08-14Dina egenskaper• lyhörd
• självständig
• tydlig
• strukturerad
• praktisk
Info om verksamheten
Minna-mottagningen har drivits i mer än 25 år. Syftet är att stötta kvinnor/par som är tveksamma till eller oense om hur de ska göra vid en oplanerad graviditet. Kvinnan/paret stöttas i det beslut hon/de fattar. I verksamheten ingår utöver samtalsstöd under graviditeten bl.a. vänta-barn-grupper, mamma-barn-grupper, samtal och stöd efter förlossning/abort och information om samhällets stöd. Föreningen är inte knuten till något politiskt parti eller någon religiös organisation.
Varaktighet, arbetstid
Treårig projektanställning, 50 %, i samarbete med Allmänna arvsfonden 40%-60%
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-04
Ange följande referens när du ansöker: Minna-syster
KontaktMaria Olsson
FöretagMINNAMOTTAGNINGEN
AdressMINNAMOTTAGNINGEN
KJELLBERGSGATAN 8
41132 GÖTEBORG
KontorsadressKjellbergsgatan 8
Jobbnummer 3639576
Observera att sista ansökningsdag har passerat.