Migrationsverket söker beslutsfattare

Migrationsverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Norrköping
2016-02-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Migrationsverket söker beslutsfattare" (publicerad 2016-03-21) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Migrationsverket i Norrköping, Flen, Motala, Örebro, Västerås eller i hela Sverige

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.

Vi söker beslutsfattare till funktionen för Registervård på Förvaltningsenheten i Norrköping. Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv med många karriärvägar.

Under året inrättas en ny funktion för registervård vid Förvaltningsenheten. Funktionen hanterar och förbättrar myndighetens system och utbildnar i registervård.

Vad du kan förvänta dig
Som medarbetare på Migrationsverket kan du förvänta dig ett givande arbete i en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan. Du erbjuds även en gedigen introduktion och goda möjligheter till fortlöpande kompetensutveckling.

Publiceringsdatum
2016-02-03

Dina arbetsuppgifter
Förvaltningsenheten arbetar med att utreda, handlägga, föredra och fatta beslut inom rättsområdet offentlighet och sekretess. Du hanterar och besvarar förfrågningar från myndigheter och enskilda om att ta del av allmänna handlingar och andra uppgifter som finns hos Migrationsverket. Du bistår med information såväl internt som externt samt sköter ärenderelaterad administration. Du tar aktiv del i att dela kunskap med dina medarbetare på enheten. 

Du är ett stöd inom enheten och ansvarar för att upprätta samt uppdatera styrdokument, samordna och styra praxis samt kvalitetssäkra handlingar. Du skriver regelverk och fattar beslut om svåra borttag, har överblick över hur databaserna och systemen fungerar samt vilken påverkan borttag och rättelser har på systemen. Du är en resurs för uppföljning, analys av systembehov, utbildningsbehov och har kontakt med utvecklare. Då funktionen är ny förväntas du bidra till att utforma den nya funktionen.

Det kan bli aktuellt för dig att fungera som Beslutsfattare i Förvaltningsenhetens övriga verksamhet.

Vad vi förväntar oss
Vi förväntar oss att du är en god representant för Migrationsverket och har ett respektfullt bemötande såväl internt som externt. Du deltar aktivt i vårt förbättringsarbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter. Du står även för Migrationsverkets värdeord: tydlighet, empati och mod.

Kvalifikationer
Du har akademisk utbildning med juridisk-, systemvetenskaplig- eller samhällsvetenskaplig inriktning eller minst 8 års erfarenhet av kvalificerat arbete med registervård vid statlig myndighet. Du har erfarenhet av att handlägga kvalificerade förvaltningsrättsliga ärenden. Meriterande är tidigare erfarenhet av arbete som beslutsfattare samt erfarenhet av att förmedla kunskap inom rättslig tillämpning. Det är meriterande med erfarenhet av ärenden som förekommer inom förvaltningsenheten och/eller inom Migrationsverket i övrigt. Erfarenhet av arbete med krav på god service är meriterande.

Du har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Du har goda kunskaper i Officepaketet och förståelse för samt dokumenterad kunskap inom hantering av registervård. Det är meriterande med fördjupade kunskaper och lång erfarenhet inom systemhantering. Det är meriterande med kunskap om regelverken som ligger till grund för registervård.

Personliga kompetenser
Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. Du arbetar mot mål, fokuserar på resultat och arbetar bra med komplexa frågor. Du har god samarbetsförmåga och är flexibel samt ser möjligheterna i förändringar.

Upplysningar
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månader provanställning.
Arbetstid: Kontorstider.
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Placering: Norrköping.
Tillträde för befattningen: 2016-04-01 eller enligt ö.k.

Vill du veta mer
Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen kan du mejla till migrationsverket@proffice.se .
Vill du veta mer om befattningen och arbetsuppgifterna kontaktar du Enhetschef, Patrik Havermann, patrik.havermann@migrationsverket.se .

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast 2016-02-22. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Migrationsverket

Adress
Migrationsverket
Slottsgatan 82
60222 Norrköping

Kontorsadress
Slottsgatan 82

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2649527

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Migrationsverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Migrationsverket: