Mercedes-Benz Malmö söker WOW Experience Manager
Mercedes-Benz Försäljnings AB / Organisationsutvecklarjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mercedes-Benz Försäljnings AB i Malmö,
Svalöv,
Södertälje,
Stockholm,
Sollentuna eller i
hela Sverige Varje möte med Mercedes Benz i Malmö skall vara lika enastående som fordonet i sig.
På Mercedes-Benz Malmö är det medarbetarna som gör skillnaden mellan att vara Nr.1 och det mediokra för vi tror att vi blir bäst när vi trivs bäst!
Mercedes-Benz i Malmö är en fullserviceanläggning som består av cirka 150 anställda. Vi tar empowerment till helt nya nivåer och jobbar stenhårt för att alla beslut ska tas där informationen och kunskapen finns. Vår kulturresa kallar vi "135 VD". Skälet till namnet är att alla ska känna sig som och agera som en VD.
Vi söker nu efter en WOW Experience Manager med stort hjärta och mycket driv.
Om tjänsten
Som WEM hos oss förväntas du coacha och leda olika team av kundproffs som du också har personalansvar för i sin ambition att bli Nr.1 i kundbemötande.
Teamen består av Kundcenter, Pitcrew, Callcenter (BDC), Complaint Management samt vår viktiga trivselpersonal. Du kommer tillsammans med dina övriga VD-kollegor att utveckla processer, optimera och effektiviserar arbetssätt för att öka kundnöjdheten. Du har budgetansvar och rapporterar till CEO.
Om dig
Du är kundorienterad och drivs av att leda, utveckla och förändra för att nå resultat. Du är lyhörd mot både kunder och medarbetare och har lätt för att skapa goda relationer. Du har ett holistiskt arbetssätt med kunskaper om detaljerna som gör skillnad. Du kommer att ha mycket kontakter både internt och externt och det viktigt att du kommunicerar väl både i tal och skrift.
Som person har du ett stort driv. Du är en engagerad ledare som motiverar, vågar ställa krav och räds inte att kavla upp ärmarna och visa vägen framåt. Du har bra förmåga att lägga upp tydliga mål för ditt arbete och möta deadlines. Du är orädd, delar med dig av dina erfarenheter och är hungrig på att lära dig nya saker. Du är strukturerad och mån om att analysera, följa upp och utveckla ditt ansvarsområde och dela med dig av synergier för hela verksamheten.
För att lyckas i rollen har du dokumenterad erfarenhet av att leda och coacha medarbetare att skapa kundrelationer i världsklass. Du har erfarenhet av att leda kulturförändringar och agerar inkluderande.
Troligtvis har du en akademisk utbildning motsvarande service management eller liknanden. Kunskaper i svenska är ett krav, utöver detta behärskar du engelska på en hög nivå i både tal och skrift så du har förutsättningar att möta kunder och medarbetare på bästa sätt.
Mera info
Vill du veta mer om tjänsten kan du nå företagets CEO Mikael Olsson på tel. 040-679 7258. Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR Manager Cecilia Nordblad på tel. 040-679 7263.
Ansök nu!
Ansöker gör du via länken nedan. Vi använder en löpande urvalsprocess så ansök så snart som möjligt, dock senast 17 mars 2018. Välkommen med din ansökan!
#LI-POST
Varaktighet, arbetstid
40 h/ vecka Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2018-03-08ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCecilia Nordblad
cecilia.nordblad@daimler.comFöretagMercedes-Benz Försäljnings AB
AdressMercedes-Benz Försäljnings AB
Bronsyxegatan 14
21375 Malmö
KontorsadressBronsyxegatan 14
Jobbnummer 4009652
Observera att sista ansökningsdag har passerat.