Medicinska sekreterare till Vårdadministration i Ljungby

Region Kronoberg, Medicin och Akutcentrum / Administratörsjobb / Ljungby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ljungby, Älmhult, Hylte, Alvesta, Värnamo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Kronoberg, Medicin och Akutcentrum i Ljungby, Växjö eller i hela Sverige

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Vi gör skillnad. Varje dag. Du som medicinsk sekreterare är varmt välkommen till oss i Ljungby.

Vi välkomnar både dig som är ny i din roll och dig som är erfaren medicinsk sekreterare.

Klinikernas medicinska sekreterare och kanslister är anställda i en vårdadministrativ enhet som leds av en egen verksamhetschef.

Vi är ett gäng trevliga medicinska sekreterare och kanslister inom vår vårdadministrativa enhet, tillsammans är vi ungefär 60 stycken. Vi arbetar tillsammans med läkare, sjuksköterskor och annan vårdpersonal för att ge bästa möjliga vård till patienterna.

Medicinkliniken Ljungby består av två vårdavdelningar, mottagning, fysiologiskt laboratorie, dialys och medicinsk dagsjukvård. Vi är ett härligt gäng på nio kollegor som trivs ihop och vi hoppas att du blir nästa värdefulla lagspelare. Vi söker en glad och positiv sekreterare till mottagningen på tillsvidaretjänst.


Publiceringsdatum
2018-11-30

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna är varierande och innehåller bland annat journalskrivning, remisshantering, tidsbokning, telefonservice. Har du intresse för att ta ett större ansvar, för att utveckla och arbeta med andra administrativa arbetsuppgifter, ges du en möjlighet hos oss. Vi erbjuder dig personlig utveckling utifrån din ambition och erfarenhet. Tycker du även att distansarbete låter spännande så är det en möjlighet hos oss!


Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare/ läkarsekreterare/ vårdadministratör. Du har goda kunskaper i svenska språket.

Kunskaper inom röntgeninformationssystemet GE- RIS är meriterande.

Du har god samarbetsförmåga och ett positivt förhållningssätt till dina arbetskamrater och arbetsuppgifter så att vi tillsammans kan verka för klinikens och sekreterarorganisationens bästa.

Du är flexibel i din yrkesroll och ser samarbete med andra som en självklar del i ditt arbete. Du utgår ifrån patienternas behov och ditt arbetssätt präglas av ansvarstagande och helhetssyn.

Vi värnar om en bra arbetsmiljö och vi förväntar oss att du är en god ambassadör för vår värdegrund Respekt för människan.

Om du tycker detta låter intressant är du välkommen med din ansökan. Vi ser fram mot att träffa dig och berätta mer om vår verksamhet.



ÖVRIGT
Vänligen bifoga relevanta intyg såsom arbetsgivarintyg, tjänstgöringsbetyg och betyg från din utbildning.
Vi kommer tillämpa löpande rekrytering under ansökningstiden.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Offentliga jobbs telefonsupport på tel 0771-693 693.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-16
Ange följande referens när du ansöker: MAC 107/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ing-Mari Karlsson 0470-58 64 29
Karin Karlsson 0372- 58 53 71

Företag
Region Kronoberg, Medicin och Akutcentrum

Adress
Region Kronoberg, Medicin och Akutcentrum
Region Kronoberg
35185 Växjö

Kontorsadress
Nygatan 20 VÄXJÖ

Jobbnummer
4486566

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Kronoberg, Medicin och Akutcentrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Kronoberg, Medicin och Akutcentrum: