Medicinsk sekreterare, vikariat, till Medicinavdelning 5 i Malmö
Region Skåne, Skånes universitetssjukvård, division 1 / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skåne, Skånes universitetssjukvård, division 1 i Malmö,
Lund eller i
hela Sverige Gör skillnad. Varje dag.
Medicinavdelning 5 är en del av Verksamhetsområde (VO) akutsjukvård och internmedicin och har 20 vårdplatser. Under terminerna tillhör åtta av vårdplatserna KUA (klinisk utbildningsavdelning) som utbildar arbetsterapeuter, läkare, sjukgymnaster och sjuksköterskor. Patienterna kommer från akutvårdsavdelningen och akutmottagningen men vi har även direktinläggningar i samarbete med Malmö stad och Primärvården. Medicinska sekreterare inom detta VO servar två akutmottagningar, två akutvårdsavdelningar, sex vårdavdelningar och en medicinmottagning.
Publiceringsdatum2015-07-28ArbetsuppgifterVi söker nu en vikarierande medicinsk sekreterare till Medicinavdelning 5 i Malmö.
Arbetet på en medicinavdelning innebär nära samarbete med övrig vårdpersonal och innefattar varierande arbetsuppgifter såsom journalskrivning via MedSpeech i Melior, registreringar i PASiS, telefonservice, remisshantering och mycket mer.
KvalifikationerVi vänder oss till dig som har godkänd utbildning i hälso- och sjukvårdsadministration 80p KY eller 400p YH alternativt motsvarande godkänd utbildning till medicinsk sekreterare. Du har goda kunskaper i medicinsk terminologi och svenska språket samt god IT-vana i Windowsmiljö. Erfarenhet av Melior och PASiS ser vi som meriterande.
Som person är det viktigt att du har förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter, kan arbeta självständigt och har vilja att vara med i vår utveckling av patientadministration. Du är serviceinriktad, flexibel och positivt inställd till de uppgifter och utmaningar som du ställs inför. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Skånes universitetssjukvård (SUS) bildades den 1 juni 2013 och består av Skånes universitetssjukhus samt av den offentligt bedrivna primärvården i Malmö- och Lundområdet. Skånes universitetssjukhus omfattar sjukhusverksamheterna i Lund och Malmö och är landets tredje största sjukhus. Förvaltningen har totalt omkring 12 700 medarbetare och en omsättning om 12,7 miljarder kronor. SUS erbjuder primärvård, länssjukvård och högspecialiserad vård, samtidigt som vi utbildar och bedriver avancerad forskning i nära samarbete med universitet och högskolor. Vi arbetar med respekt för människan och strävar alltid efter att vara bland de bästa
På Region Skånes hemsida under Lediga jobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig. Här finner du också förutom annonstitel, förvaltning eller bolag, hur många som har sökt tjänsten.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Arbetstid: måndag till fredag, dagtid. Visstidsanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse fram till 2015-12-31, med eventuell förlängning.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-08-03
Ange följande referens när du ansöker: A486252
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn-Charlotte Holmqvist, Enhetschef 046-17 62 00
Ann-Charlotte.Holmqvist@skane.seBoel Ilvemark, Områdeschef 040-33 57 08
Facklig kontaktCarina Permerup, Vision 046-17 64 15
Carina.Permerup@skane.seFöretagRegion Skåne, Skånes universitetssjukvård, division 1
AdressRegion Skåne, Skånes universitetssjukvård, division 1
Västra Storgatan 12
29189 KRISTIANSTAD
KontorsadressVästra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
Jobbnummer 2370917
Observera att sista ansökningsdag har passerat.