Medicinsk sekreterare till Ögonmottagningen i Kristianstad

Region Skåne, Centralsjukhuset Kristianstad / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Skåne, Centralsjukhuset Kristianstad i Kristianstad, Hässleholm, Lund, Ystad, Malmö eller i hela Sverige

Gör skillnad. Varje dag.

Centralsjukhuset Kristianstad (CSK) är ett av Region Skånes stora akutsjukhus. Här bedrivs akutsjukvård under dygnets alla timmar av kvalificerade och engagerade medarbetare. CSK har det stora sjukhusets resurser och det mindre sjukhusets närhet och samhörighet. Sjukhuset erbjuder invånarna i upptagningsområdet vård inom alla specialiteter. Vi är cirka 2 600 medarbetare.

Välkommen till oss på VO ögon!

Vi jobbar inom ett spännande medicinskt område med både ögonmottagning samt egen operationsverksamhet. Idag är vi cirka 60 medarbetare fördelat på läkare, sjuksköterskor, ortoptister, optiker, undersköterskor, medicinska sekreterare och administratörer. I verksamheten finns en bred kompetens och goda möjligheter till handledning och kompetensutveckling. Vi sätter patienten i fokus och vill att våra patienter ska få den bästa vården och ett gott bemötande.

Vi är en ögonmottagning som har fokus på att bli framtidens mottagning. På vår mottagning värdesätter vi både våra patienters upplevelse av besöket och vår egen arbetsglädje mycket högt. Vi har roligt tillsammans, samtidigt som våra patienter får den bästa vården.

Publiceringsdatum
2023-08-11

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en medicinsk sekreterare till Ögonmottagningen i Kristianstad.

Hos oss blir dina huvudsakliga arbetsuppgifter journalskrivning, diagnosregistrering, remisshantering, bevakning och bokning av besök samt schemaläggning och telefonhantering. Visst arbete i reception, post- och dokumenthantering och tidsändring kan förekomma. Ett varierande arbete där den ena dagen inte är den andra lik. Som medicinsk sekreterare är du en viktig tillgång för vår verksamhet och du arbetar i nära samarbete med övrig personal. Merparten av våra medicinska sekreterare arbetar i tvärprofessionella team tillsammans med personal från andra yrkesgrupper. Vi har idag fem olika team som man arbetar efter: Akut, Glaukom, Operation, Barn och Retina.

Hos oss har alla olika och specifika ansvarsområden, efterhand som du utvecklas och lär dig arbetet får du mer ansvar för att utveckla din kompetens. Om du är intresserad av att bredda dina yrkeskunskaper och ta mer ansvar kan du göra det på flera olika sätt hos oss. Till exempel kan du ta ansvar för något av våra system, utveckla digitala arbetssätt genom 1177 eller delta i förbättringsarbeten. Vi vill att du ska trivas och utvecklas hos oss oavsett om du nyligen har börjat arbeta som medicinsk sekreterare eller om du har lång erfarenhet från yrket.

Vi har regelbundna gemensamma enhetsmöten för medicinsk sekreterare och administratörer men du kan även komma att delta i tvärprofessionella möten, APT och utvecklingsarbeten.

Kvalifikationer
Du är utbildad medicinsk sekreterare med en godkänd utbildning i hälso- och sjukvårdsadministration 80p KY eller 400p YH alternativt motsvarande godkänd utbildning till medicinsk sekreterare. Därtill har du goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift samt goda kunskaper i medicinsk terminologi. Utöver detta är det meriterande om du har erfarenhet av arbete inom ögonsjukvård och/eller annan erfarenhet inom hälso- och sjukvård. Därutöver ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete i Melior och Pasis och har god kunskap om diagnos/kod registrering.

Vi värdesätter högt ett gott medarbetarskap för en bra arbetsmiljö, ansvarskänsla och arbetsglädje men även andra personliga egenskaper såsom stor känsla för service, ansvar, noggrannhet och förmåga att se helheten.

Vi söker dig som har framåtanda samt ett stort intresse för utveckling och lärande. Du ser värdet av ett gott samarbete och bidrar själv till det genom att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Du är serviceinriktad och har förmåga att anpassa dig till nya förutsättningar. Ditt engagemang och din positiva inställning bidrar till ett gott arbetsklimat, där vi alla hjälps åt och samarbetar för att nå bästa vårdkvalitet för våra patienter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

I den här rekryteringen arbetar vi med löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att få träffa dig!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

https://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C151021".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Skåne (org.nr 232100-0255)

Arbetsplats
Region Skåne, Centralsjukhuset Kristianstad

Kontakt
Therese Björk, enhetschef
Therese.Bjork@skane.se
044-309 17 05

Jobbnummer
8021972

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Skåne, Centralsjukhuset Kristianstad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Skåne, Centralsjukhuset Kristianstad: