Medicinsk sekreterare till Akutmottagningen i Kristianstad

Region Skåne, Centralsjukhuset Kristianstad / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Skåne, Centralsjukhuset Kristianstad i Kristianstad, Hässleholm, Lund, Ystad, Malmö eller i hela Sverige

Gör skillnad. Varje dag.

Centralsjukhuset i Kristianstad är ett av Region Skånes fyra stora akutsjukhus. Här bedrivs kvalificerad akutsjukvård under dygnets alla timmar inom samtliga stora specialiteter.

Akutmottagningen i Kristianstad med sina 140 medarbetare är centrum för akutsjukvården i Nordöstra Skåne med drygt 52 000 patientbesök/år och tillhör Verksamhetsområde (VO) Akut. Till oss kommer dagligen 120-160 patienter per dygn. Vi tar emot patienter med olika diagnoser i olika allvarlighetsgrad. Vår utmaning är att på bästa sätt bemöta patienten och dess anhöriga i den situation som de befinner sig i. I anslutning till Akutmottagningen har vi en observationsenhet (OE) och tar emot patienter för observation, utredning och behandling som inte har behov av slutenvård och förväntas gå hem.


Publiceringsdatum
2019-04-11

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill jobba på denna omväxlande arbetsplats. Våra arbetstider sträcker sig över hela dygnet och veckans alla dagar.

I din roll som medicinsk sekreterare på akutmottagningen får du mycket omväxlande arbetsuppgifter. Vi har ett brett arbetsfält med stor variation både vad gäller dokumentation och de olika unika arbetsuppgifterna. Mycket av vårt arbete är inte bundet till specifika individer utan till funktioner, det gör att vi lämnar över pågående arbete efter vårt arbetspass.

I de specifika sekreterarfunktionerna arbetar vi tillsammans i team med läkare, sjuksköterskor och undersköterskor. Dessa funktioner gör vårt arbete unikt. Varje dag är en ny utmaning, vi upplever stor variation i vårt arbete, det finns möjlighet till utveckling och vi berikas ständigt med nya erfarenheter.

I tjänsten ingår bland annat journalskrivning via MedSpeech i Melior och registrering i olika system såsom PASIS och patientliggarsystemet med flera. Inskrivningsarbete tillsammans med sjuksköterska ingår också. Vidare ingår även telefonservice, receptionsarbete och när du känner trygg i din roll som sekreterare på akuten deltar du även på larm i akutrummet.

På akutmottagningen arbetar du i ett nära samarbete med övrig vårdpersonal och med dina medicinska sekreterarkollegor.

Vi tillämpar bokningsschema vilket innebär att du till stor del kan påverka dina arbetstider. Vi erbjuder dig även friskvårdsersättning enligt avtal.

Vi hoppas att du vill vara med och bidra till vår gemenskap.


Kvalifikationer
Vi tror att du som vill bli vår nya kollega uppskattar vår omväxlande arbetsplats lika mycket som vi gör! Du vill ha ett spännande, variationsrikt och utvecklande arbete. Vi ser att du är serviceinriktad och positivt inställd till de utmaningar som du ställs inför samt tycker om ett tidvis högt arbetstempo. Du ska vara lyhörd och flexibel, ha en förmåga att behålla ditt lugn i stressande situationer och vara bra på att hantera de tuffa situationer som ibland uppkommer på en akutmottagning. Som person är det viktigt att du har förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter och vill vara med i vår utveckling av patientadministration. Eftersom vi arbetar i nära samarbete med övrig vårdpersonal är det viktigt att du är har en positiv inställning och vill bidra till ett gott samarbete.

Du som söker har utbildning i Hälso- och sjukvårdsadministration 80 p (KY) /400p (YH) eller motsvarande medicinsk sekreterarutbildning. Vidare har du goda kunskaper i medicinsk terminologi samt i svenska språket i såväl tal som skrift. Vi använder oss av systemen Melior, Medspeech och PASIS och ser gärna att du har kunskaper i dessa system. Vidare krävs allmänt god IT-vana i Windows-miljö.

Stor vikt kommer att lägga vid personlig lämplighet.

I den här rekryteringen arbetar vi med löpande urval. Om du vill veta mer innan du skickar in din ansökan är du välkommen att höra av dig. Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt som grund för allt vi gör.
http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-08
Ange följande referens när du ansöker: A867845
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annika Lauritsen, tf enhetschef 044-3092350

Företag
Region Skåne, Centralsjukhuset Kristianstad

Adress
Region Skåne, Centralsjukhuset Kristianstad
Västra Storgatan 12
29189 KRISTIANSTAD

Kontorsadress
Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD

Jobbnummer
4727559

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Skåne, Centralsjukhuset Kristianstad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Skåne, Centralsjukhuset Kristianstad: