Medicinsk sekreterare till Akutmottagningen i Kristianstad
Region Skåne, Skånevård Kryh, Centralsjukhuset Kristianstad / Administratörsjobb / Kristianstad
2018-10-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Medicinsk sekreterare till Akutmottagningen i Kristianstad" (publicerad 2019-01-14) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skåne, Skånevård Kryh, Centralsjukhuset Kristianstad i Kristianstad,
Hässleholm,
Osby,
Lund,
Ystad eller i
hela Sverige Gör skillnad. Varje dag.
Akutmottagningen i Kristianstad är centrum för akutsjukvård i nordöstra Skåne med cirka 55 000 patienter per år. Akutmottagningen är bemannad dygnet runt. Vi som arbetar på akutmottagningen är utbildade medicinska sekreterare, sjuksköterskor, undersköterskor, ST-läkare, specialistläkare och akutläkare. Tillsammans skapar vi ett team med bred kompetens och erfarenheter som vi gärna delar med oss av till varandra. Vi arbetar för att skapa en god vårdprocess med hög medicinsk säkerhet utifrån den enskilde patientens medicinska behov.
Vi på akutmottagningen välkomnar nya idéer och förslag till förbättringar av verksamheten. Du som medarbetare är en oerhört viktig och värdefull resurs i vårt gemensamma utvecklingsarbete. På vår akutmottagning har vi ett ledarskap som uppmuntrar, stödjer och engagerar varje medarbetare i sitt arbete.
Publiceringsdatum2018-10-31ArbetsuppgifterSöker du ett jobb som kräver känsla för service med en bred variation av arbetsuppgifter och arbetstider? Då har vi tjänsten för dig!
Vi har nu möjlighet att välkomna två medicinska sekreterare till Akutmottagningen i Kristianstad. Vi erbjuder dig ett intressant och omväxlande arbete där du jobbar mot alla specialiteter inom verksamheten. Arbetet innebär stor variation med goda förutsättningar att vidareutvecklas och möjlighet till andra administrativa uppgifter utifrån din ambition och erfarenhet.
Tjänsten innebär receptionsarbete i form av telefonservice, daglig kontakt med patienter och anhöriga samt kontakt med andra vårdgivare. Därtill ingår att vara triagesekreterare, vilket innebär att du ingår i ett mottagandeteam bestående av sjuksköterska, undersköterska och sekreterare. Arbetet innefattar även journalskrivning och diagnosregistrering (DRG). De system vi arbetar i är Melior, MedSpeech, PASIS och PL (regionala patientliggaren). Som medicinsk sekreterare på akutmottagningen medverkar du även som akutsekreterare vid alla larm.
Lise-Lotte Rasmusson som arbetar som medicinsk sekreterare på akutmottagningen berättar mer om sitt arbete.
• Det roligaste med mitt arbete är att jag träffar så mycket människor och att arbetet är väldigt varierande och lärorikt då vi har ett roterande schema där vi byter arbetsplatser. Det händer alltid något och jag lär mig väldigt mycket av att till exempel arbeta i triagen i det nära arbetet tillsammans med vårdpersonalen.
Vi månar om våra medarbetares individuella önskemål och behov, där du som medarbetare bland annat har stor möjlighet att påverka ditt arbetsschema då vi har bokningsschema.
• De omväxlande arbetstiderna trivs jag väldigt bra med. Man har möjlighet att själv önska och påverka sitt schema och det finns många olika tider att välja på. Detta ger också en bra variation då man får möjlighet att arbeta tillsammans med olika kollegor, berättar Lise-Lotte.
KvalifikationerVi välkomnar dig med utbildning inom Hälso- och sjukvårdsadministration 80 p (KY) eller 400p (YH), alternativt motsvarande medicinsk sekreterarutbildning. Du har goda kunskaper inom medicinsk terminologi samt behärskar det svenska språket i såväl tal som skrift. Tidigare erfarenhet av att arbeta på sjukhus, främst akutmottagning, samt från kassa- och receptionsarbete är meriterande liksom erfarenhet av PASIS och Melior. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i engelska.
Du som söker ska kunna behålla fokus och ha ett professionellt förhållningssätt även när tempot är högt. Därtill har du lätt för att planera ditt arbete samt organiserar och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt. För att lyckas i rollen bör du vara flexibel och lösningsorienterad. Vi värdesätter arbetsglädje och vill att du ska trivas hos oss. Din vilja att vara med och bidra till verksamhetens utveckling är därför av stor betydelse för oss. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Det är viktigt att du har en god förmåga att samarbeta med andra och att du har en positiv inställning till arbetet.
Låter det här som en tjänst för dig, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag, då vi i denna rekrytering arbetar med löpande urval.
ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt som grund för allt vi gör.
Skånevård Kryh bedriver akutsjukvård, planerad sjukvård, närsjukvård och primärvård på 21 vårdcentraler, barnmorskemottagningar och barnavårdscentraler.
Större delen av den akuta sjukvården bedrivs på Centralsjukhuset Kristianstad (CSK) och på Lasarettet i Ystad. Förlossningsverksamhet och vård av för tidigt födda finns i Kristianstad och i Ystad. Hässleholm har ett närsjukhus och ett ortopedisk centrum som är landets största på höft- och knäprotesoperationer.
Förvaltningen har tre uppdrag som omfattar hela Skåne; Palliativ vård och Avancerad Sjukvård i hemmet (ASiH), Ungdomsmottagningar och Dietistverksamhet inom primärvård.
På http://
www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Möjlighet till deltid enligt överenskommelse. Arbetstiden är förlagd enligt bokningsschema med varierande arbetstider dag och kväll. Viss nattjänstgöring kan förekomma. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-21
Ange följande referens när du ansöker: A823761
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLotta Björkqvist, Enhetschef 044- 309 10 04
FöretagRegion Skåne, Skånevård Kryh, Centralsjukhuset Kristianstad
AdressRegion Skåne, Skånevård Kryh, Centralsjukhuset Kristianstad
Västra Storgatan 12
29189 KRISTIANSTAD
KontorsadressVästra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
Jobbnummer 4431976
Observera att sista ansökningsdag har passerat.