Medicinsk sekreterare till Akutmottagning i Kristianstad

Region Skåne, Centralsjukhuset Kristianstad / Administratörsjobb / Kristianstad
2024-03-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Medicinsk sekreterare till Akutmottagning i Kristianstad" (publicerad 2024-04-09) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Skåne, Centralsjukhuset Kristianstad i Kristianstad, Hässleholm, Lund, Ystad, Malmö eller i hela Sverige

Gör skillnad. Varje dag.

Söker du ett spännande jobb i en dynamisk och utvecklande miljö? Är du en erfaren medicinsk sekreterare eller tar du snart examen? Då ska du söka hit!

Akutmottagningen i Kristianstad tillhör verksamhetsområde akut och är ett centrum för akutsjukvården i nordöstra Skåne. Våra 160 medarbetare tar hand om drygt 52 000 patientbesök per år. Till oss kommer mellan 120 och 160 patienter per dygn, patienter med olika diagnoser i olika allvarlighetsgrad. Vår utmaning är att på bästa sätt bemöta patienten och dess anhöriga i den situationen de befinner sig. Centralsjukhuset i Kristianstad är ett av Region Skånes fyra stora akutsjukhus. Här bedrivs kvalificerad akutsjukvård under dygnets alla timmar inom samtliga stora specialiteter. Hos oss är medicinska sekreterare en viktig del i arbetet på vår akutmottagning.

• Mitt jobb är lärorikt, utvecklande och varierande. Det som är unikt med att vara medicinsk sekreterare på akutmottagningen är att vi får jobba brett och utvecklas samt vara delaktiga, bland annat i triage och gå på larm. Det bästa med mitt jobb är att det är brett, varierande och det fina teamarbetet vi har här mellan våra olika yrkeskategorier, säger Sara, medicinsk sekreterare.

Publiceringsdatum
2024-03-01

Arbetsuppgifter
Vi tror att vår nya kollega uppskattar vår omväxlande arbetsplats lika mycket som vi gör!

I din roll som medicinsk sekreterare på akutmottagningen har du stor variation både vad gäller dokumentation och olika arbetsuppgifter. I tjänsten ingår journalskrivning via MedSpeech, Melior och registrering i olika system såsom PASiS samt Patientliggaren. Din arbetsdag kan exempelvis vissa dagar bestå av posthantering, telefoni och inskrivning, andra dagar av att hjälpa patienter i receptionen. Du arbetar även med inskrivning och triage tillsammans med sjuksköterska. När du landat i din roll som medicinsk sekreterare på akutmottagningen deltar du i larm på akutrummet, där du bland annat skriver i traumajournalen på traumalarm.

Hos oss finns möjlighet till utveckling och du berikas ständigt med nya erfarenheter på akutmottagningen. Vi erbjuder dig även möjlighet till utökade ansvarsområden. Du får en trygg bredvidgång med våra handledare och stöttning av erfarna kollegor. Våra arbetstider sträcker sig över hela dygnet under veckans alla dagar. Vi tillämpar bokningsschema, vilket innebär att du i stor utsträckning kan påverka dina arbetstider.

Kvalifikationer
Vi välkomnar dig som har utbildning i Hälso- och sjukvårdsadministration (80p KY/400p YH) eller motsvarande medicinsk sekreterarutbildning. Du har goda kunskaper i medicinsk terminologi och i svenska språket, i såväl tal som skrift. Både du som är nyutexaminerad och som har mer erfarenhet är välkommen att söka. Det är fördelaktigt om du har tidigare erfarenhet av arbete inom akutsjukvård. Vi ser det som meriterande om du har kunskap i de förekommande systemen på mottagningen och allmänt god IT-vana i Windows-miljö.

För att trivas i rollen är du serviceinriktad, positivt inställd till de utmaningar som du ställs inför och tycker om att arbeta i ett varierande arbetstempo. Rollen kräver att du är lyhörd och har god förmåga att anpassa dig utifrån ändrade omständigheter och svåra situationer som ibland uppkommer på en akutmottagning. Som person är det viktigt att du kan prioritera dina arbetsuppgifter och att du vill vara med i vår utveckling av patientadministration. Eftersom du kommer att arbeta i team med övrig vårdpersonal är det viktigt att du vill bidra till vårt goda samarbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

I den här rekryteringen arbetar vi med löpande urval. Är du nyfiken och vill veta mer får du gärna höra av dig. Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

https://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C180052".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Skåne (org.nr 232100-0255)

Arbetsplats
Region Skåne, Centralsjukhuset Kristianstad

Kontakt
Beatrice Sporre, rekryterare (för frågor om rekr
046-275 29 35

Jobbnummer
8511363

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Skåne, Centralsjukhuset Kristianstad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Skåne, Centralsjukhuset Kristianstad: