Medicinsk sekreterare till akutmottagning i Kristianstad
Region Skåne, Centralsjukhuset Kristianstad / Administratörsjobb / Kristianstad
2022-01-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Medicinsk sekreterare till akutmottagning i Kristianstad" (publicerad 2024-04-09) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skåne, Centralsjukhuset Kristianstad i Kristianstad,
Hässleholm,
Lund,
Ystad,
Malmö eller i
hela Sverige Gör skillnad. Varje dag.
Centralsjukhuset i Kristianstad är ett av Region Skånes fyra stora akutsjukhus. Här bedrivs kvalificerad akutsjukvård under dygnets alla timmar inom samtliga stora specialiteter.
Akutmottagningen i Kristianstad tillhör verksamhetsområde akut och är ett centrum för akutsjukvården i nordöstra Skåne. Våra 160 medarbetare tar hand om drygt 52 000 patientbesök per år. Till oss kommer mellan 120 och 160 patienter per dygn, patienter med olika diagnoser i olika allvarlighetsgrad. Vår utmaning är att på bästa sätt bemöta patienten och dess anhöriga i den situation de befinner sig i. I anslutning till akutmottagningen har vi en observationsenhet (OE) där vi tar emot patienter som inte har behov av slutenvård och som förväntas gå hem för observation, utredning och behandling. Under pandemin används vår observationsenhet för vård av patienter smittade av covid-19.
• Arbetet som medicinsk sekreterare på akutmottagningen är alltid väldigt stimulerande och roligt. Jag har aldrig haft ett trivsammare jobb! Helt plötsligt märker jag att jag glömt kolla klockan och så är det dags att gå hem, och det är lika kul att komma tillbaka dagen efter, berättar Carol Jönsson, medicinsk sekreterare.
Publiceringsdatum2022-01-10ArbetsuppgifterSöker du ett spännande, variationsrikt och utvecklande arbete? Vi tror att våra nya kollegor uppskattar vår omväxlande arbetsplats lika mycket som vi gör! Våra arbetstider sträcker sig över hela dygnet under veckans alla dagar. Vi tillämpar bokningsschema vilket innebär att du i stor utsträckning kan påverka dina arbetstider.
I din roll som medicinsk sekreterare på akutmottagningen har du ett brett arbetsfält, med stor variation både vad gäller dokumentation och olika arbetsuppgifter. I tjänsten ingår journalskrivning via MedSpeech i Melior och registrering i olika system såsom PASiS och Patientliggaren. Din arbetsdag kan exempelvis vissa dagar bestå av posthantering, telefoni och inskrivning, andra dagar av att hjälpa patienter i luckan. Du arbetar även med inskrivning och triage tillsammans med sjuksköterska. När du landat i din roll som medicinsk sekreterare på akuten deltar du i larm på akutrummet.
Hos oss finns möjlighet till utveckling och vi berikas ständigt med nya erfarenheter. Det finns även möjlighet till utökade ansvarsområden om så önskas.
KvalifikationerFör att trivas i rollen är du serviceinriktad och positivt inställd till de utmaningar som du ställs inför samt tycker om att arbeta i ett högt arbetstempo. Rollen kräver att du är lyhörd och flexibel, ha en förmåga att behålla ditt lugn i situationer med högt tempo och vara bra på att hantera tuffa situationer som ibland uppkommer på en akutmottagning. Som person är det viktigt att du kan prioritera dina arbetsuppgifter och att du vill vara med i vår utveckling av patientadministration. Eftersom du kommer att arbeta i team med övrig vårdpersonal är det viktigt att du har en positiv inställning och vill bidra till vårt goda samarbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Gällande de formella kraven har du utbildning i Hälso- och sjukvårdsadministration 80 p (KY) / 400 p (YH) eller motsvarande medicinsk sekreterarutbildning. Vidare har du goda kunskaper i medicinsk terminologi och i svenska språket, i såväl tal som skrift. Det är fördelaktigt om du har tidigare erfarenhet av arbete inom akutsjukvård. Vi ser gärna att du har kunskap i de förekommande systemen på mottagningen och allmänt god IT-vana i Windows-miljö.
I den här rekryteringen arbetar vi med löpande urval. Är du nyfiken på att veta mer innan du skickar in din ansökan får du gärna höra av dig. Varmt välkommen med din ansökan!
Intervjuer planeras att hållas 4, 7 och 9 februari.
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Förvaltning Skånes sjukhus nordost är en av Region Skånes sexhälso- och sjukvårdsförvaltningar och omfattar Centralsjukhuset Kristianstad (CSK) och Hässleholms sjukhus. Våra 2 600 medarbetare driver och utvecklar hälso-och sjukvården i livets alla skeden tillsammans med våra patienter och deras närstående. CSK är ett akutsjukhus med verksamhet dygnet runt och vi erbjuder specialiserad vård inom många olika specialiteter. På Hässleholms sjukhus bedriver vi ortopedi, närsjukvård med rehabilitering. Välkommen!
På
http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRegion Skåne, Centralsjukhuset Kristianstad
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1082090".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Skåne (org.nr 232100-0255)
Arbetsplats Region Skåne, Centralsjukhuset Kristianstad
Kontakt Linn Holgersson-Bergdahl, rekryterare (för frågo
046-275 27 16 Jobbnummer 6235813
Observera att sista ansökningsdag har passerat.