Medarbetare till Valuta Back Office
Professionals Nord Rekrytering AB / Backofficejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla backofficejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Professionals Nord Rekrytering AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Medarbetare till Valuta Back Office till Handelsbanken!
Vill du arbeta för en av Sveriges största banker i en spännande och viktig roll? Här får du chansen att komma in i ett energifyllt och drivet team, välkommen in med din ansökan.
Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Handelsbankens räkning en ny medarbetare. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos banken under ett år med omgående start.
Operations (HCO) är en del av Handelsbanken Capital Markets och är uppdelad i två områden, Företagsaffären och Aktieaffären. HCOX, som vi nu söker en kollega till, är en del av Företagsaffären. Kontoret är beläget i centrala Stockholm.
Publiceringsdatum2022-08-25Dina arbetsuppgifterPå HCOX jobbar man med affärsstöd och administration för bankens valutaväxlingar, deposits och korta krediter. De sätter upp kunderna i systemen, följer affärsflödet post-trade och bevakar att banken är överens med motparten om affärsdetaljerna. De är uppdelat på två grupper, Kund och Interbank.
Alla medarbetare i teamet jobbar parallellt och aktivt i flera olika system, med varierande dagliga rutiner, en hel del telefonsamtal och löpande utredningsfrågor.
Arbetet är stimulerande, utmanande och väldigt föränderligt. Du som söker behöver vara öppen för att ställas inför nya uppgifter och situationer kontinuerligt. Ofta händer mycket samtidigt och man måste hjälpas åt inom teamet och prioritera om i sin egen arbetsordning, men man behöver även kunna hantera lugnare perioder med bibehållen fokus. Arbetstiderna är relativt hårt styrda av valutamarknaden och det kan även innebära schemalagt arbete på obekväma arbetstider och röda dagar.
Vi söker dig som
• Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då kommunikationen kan ske på båda språken
• Har erfarenhet eller bred kännedom av betalningsflödeprocessen
• Har tidigare erfarenhet av utlandsbetalningar
• Har tidigare erfarenhet av kundkontakt
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom bank operations.
För detta uppdrag krävs ett utdrag ur belastningsregistret, vi rekommenderar dig därför att beställa det redan vid ansökan via länken:
https://polisen.se/Service/Belastningsregistret-begar-utdrag/Kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/Observera att även en kreditupplysning kommer göras på kandidater som går vidare för anställning.
START: Omgående
OMFATTNING: Heltid, ett år
Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på
info@professionalsnord.seVaraktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagProfessionals Nord Rekrytering AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Professionals Nord Rekrytering AB (org.nr 556987-8399),
https://pn.se/ Kontakt Konsultchef
Paula Rosén
Jobbnummer 6919371
Observera att sista ansökningsdag har passerat.