Medarbetare till Servicecenter och Telefonväxel

Göteborgs universitet / Administratörsjobb / Göteborg
2017-03-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Medarbetare till Servicecenter och Telefonväxel" (publicerad 2018-11-09) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg, Partille, Lysekil, Uddevalla, Vänersborg eller i hela Sverige

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 37 000 studenter och 6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats, flödande av kunskap och idéer. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Göteborgs universitet är miljöcertifierat och arbetar aktivt för hållbar utveckling. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar universitetet till en bättre framtid.

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Området för infrastrukturstöd har ett övergripande uppdrag att erbjuda kvalitativ och effektiv service till universitetets olika verksamheter och därmed möjliggöra forskning och utbildning i världsklass. Tillsammans skapar vi attraktiva IT-, fastighets- och servicetjänster som möter Göteborgs universitets behov. Området har drygt 400 medarbetare med bred kompetens och stor geografisk spridning.

Servicecenter och Telefonväxel har i uppdrag att ge service och stöd till studenter, besökare och personal. Vi finns på strategiska platser inom universitetsområdet. Vi erbjuder en arbetsplats med varierande arbetsuppgifter med goda möjligheter till kompetensutveckling.

Arbetsuppgifter:
Servicecenter och Telefonväxeln vid Göteborgs Universitet söker nu serviceinriktade, engagerade och nyfikna medarbetare som blir universitetets ansikte utåt.

Servicecenter bygger på tre delar, studentservice, administration av GU-kortet och att vara sådana man kan "fråga om allt". Dessa delar innefattar en mängd olika arbetsuppgifter i form av information, service, försäljning och support. Vi arbetar i flera olika kanaler, fysiskt möte över disk, telefon, webb och e-mail.En vanlig dag kan innehålla allt ifrån att fotografera en student för GU-kort till att besvara e-mail från en person i Pakistan som är intresserad av att studera vid Göteborgs universitet. I den centrala telefonväxeln besvaras och vidarekopplas samtal till hela universitetet. Här säkerställer vi också att samtliga personer står registrerade med rätt telefonnummer i katalogen, så att alla kan nå varandra. Man skulle kunna säga att vi är oljan i maskineriet som får vardagen att fungera för cirka 6 000 anställda cirka 37 000 studenter.

Tjänsten innebär arbete både i Servicecenter och Telefonväxel. Öppettiderna anpassas till kundernas behov och därmed kan alltså arbetstiderna komma att variera mellan olika Servicecenter och tid på året. I dagsläget sträcker sig arbetstiderna mellan 7:50-18:30, där någon öppnar och någon annan stänger. Även andra servicetjänster inom campus kan förekomma.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har minst eftergymnasial utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Ett krav är att du kan arbeta heltid under de veckor terminsstarterna pågår (ungefär 2-3 veckor under perioden v 33-37 2017 och v 2-5 2018). Med den mångfald av kunder som kontaktar oss varje dag är det helt avgörande att du hanterar både svenska och engelska i tal såväl som i skrift. E-mail från dig är tydliga och sakliga och får kunden att känna sig väl omhändertagen. Majoriteten av de ärenden vi hanterar kräver att du hanterar såväl Officepaket som servicerelaterade system.

För att passa för uppdraget behöver du ha ett genuint intresse för service och förmågan att få personen framför dig att uppleva sig som viktig. Du har inte behov av att veta allt utan är trygg i att problem är till för att lösas. Under terminsstart då vi har många besökare behöver du kunna behålla lugnet och hantera många personer samtidigt. Du nöjer dig inte med att bara lösa saker just för stunden utan söker ständigt vägar att förbättra arbetssätt och rutiner. Du kan på ett lyhört sätt tillmötesgå kundens varierande behov.

Erfarenhet av receptions- och/eller servicearbete, telefonväxel eller motsvarande är meriterande, liksom bred kunskap om universitetets verksamhet och god kunskap i studentfrågor. Stor vikt fästs vid den personliga lämpligheten.

Varaktighet, arbetstid
Tidsbegränsad timanställning under perioden 170701-180630.

Publiceringsdatum
2017-03-29

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-11

Kontakt
frida.soderstrom@gu.se

Företag
Göteborgs universitet

Adress
Göteborgs universitet
Box 100
40530 GÖTEBORG

Kontorsadress
Universitetsplatsen 1

Jobbnummer
3404728

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs universitet: