Medarbetare, intern kundservice/användarstöd, Solna

Skatteverket / Butikssäljarjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.

Vill du vara med och bidra till den interna kundservicen på Skatteverket?
Vi söker en serviceinriktad administratör med ordningssinne som är flexibel och prestigelös.

Dina arbetsuppgifter som medarbetare vid användarstöd
innebär att förmedla och svara på frågor från övriga anställda inom Skatteverket. Du kommer att vara en problemlösare med varierande arbetsuppgifter, då vi även avlastar andra enheter/avdelningar genom att sköta koordinering inom olika områden. Vi arbetar gränsöverskridande med andra sektioner inom den administrativa avdelningen. Arbetet sker främst i olika ärendehanteringssystem, men vi tar även emot ärenden via telefon och mail.

På sektionen för användarstöd i Solna är vi ca 15 medarbetare. Vi tillhör enheten för internservice inom den administrativa avdelningen.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter


som är till nytta för medborgare och företag


med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald


som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling


med en god balans mellan arbete och fritid

Vi söker dig som

• har en avslutad gymnasieutbildning
• har relevant och aktuell erfarenhet av ett serviceyrke
• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• har god datorvana
• är serviceinriktad och kundorienterad
• har god samarbetsförmåga och fungerar bra i grupp
• är flexibel och har bra ordningssinne
• kan prioritera och ta självständiga beslut.

Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av administrativa stödsystem, som t ex såsom Agresso, Service Manager eller Service Now. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att ta emot inkommande samtal.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).

Anställningen är en allmän visstidsanställning fr o m juni t o m slutet av december 2018, med eventuell möjlighet till förlängning.

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Välkommen med din ansökan till oss!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-04-23

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Brinkler, sektionschef malin.brinkler@skatteverket.se 010-574 73 03
Annika Kjerrman, hr-konsult 010-574 96 14
Eva Eriksson, facklig kontaktperson Saco 010-574 84 74
Viking Hermén, facklig kontaktperson ST 010-574 80 13

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Korta gatan 10
17194 Solna

Kontorsadress
Korta gatan 10

Jobbnummer
4101784

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: