Medarbetare, intern kundservice/användarstöd, Solna
Skatteverket / Butikssäljarjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.
Vill du vara med och bidra till den interna kundservicen på Skatteverket?
Vi söker en serviceinriktad administratör med ordningssinne som är flexibel och prestigelös.
Dina arbetsuppgifter som medarbetare vid användarstöd
innebär att förmedla och svara på frågor från övriga anställda inom Skatteverket. Du kommer att vara en problemlösare med varierande arbetsuppgifter, då vi även avlastar andra enheter/avdelningar genom att sköta koordinering inom olika områden. Vi arbetar gränsöverskridande med andra sektioner inom den administrativa avdelningen. Arbetet sker främst i olika ärendehanteringssystem, men vi tar även emot ärenden via telefon och mail.
På sektionen för användarstöd i Solna är vi ca 15 medarbetare. Vi tillhör enheten för internservice inom den administrativa avdelningen.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
•
med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
•
som är till nytta för medborgare och företag
•
med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
•
som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
•
med en god balans mellan arbete och fritid
Vi söker dig som
• har en avslutad gymnasieutbildning
• har relevant och aktuell erfarenhet av ett serviceyrke
• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• har god datorvana
• är serviceinriktad och kundorienterad
• har god samarbetsförmåga och fungerar bra i grupp
• är flexibel och har bra ordningssinne
• kan prioritera och ta självständiga beslut.
Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av administrativa stödsystem, som t ex såsom Agresso, Service Manager eller Service Now. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att ta emot inkommande samtal.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).
Anställningen är en allmän visstidsanställning fr o m juni t o m slutet av december 2018, med eventuell möjlighet till förlängning.
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Välkommen med din ansökan till oss!
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-04-23ErsättningIndividuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Brinkler, sektionschef
malin.brinkler@skatteverket.se 010-574 73 03
Annika Kjerrman, hr-konsult 010-574 96 14
Eva Eriksson, facklig kontaktperson Saco 010-574 84 74
Viking Hermén, facklig kontaktperson ST 010-574 80 13
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Korta gatan 10
17194 Solna
KontorsadressKorta gatan 10
Jobbnummer 4101784
Observera att sista ansökningsdag har passerat.